• Anonym

Ont i mellangärdet

Jag har haft ont i mellangärdet ett tag nu.. vet inte hur länge det varit, dock är det förra veckan som jag mer och mer börjat tänka på det. Det gör ont när jag sträcker på mig eller springer i trappor, och när jag trycker där så gör det ont.. det är som att det skulle vara ett stort blåmärke där. Det syns dock inget utanpå och jag är som inte svullen heller.. vet inte om jag säger rätt, tror iaf att det är mellangärdet, det är där revbenen möts iaf, och det går en grop inåt.

Är det någon som känner igen detta och vet ungefär vad det kan vara?

• Svar på tråden Ont i mellangärdet
  • Anonym

KlasStures mamma skrev 2009-03-10 21:44:56 följande:

Är du gravid?
    Inte vad jag vet om iaf.. vi försöker få barn, senast jag tog ett test var förra månaden och då var det negativt
  • KlasStures mamma

Jag tänkte om det var livmoder och/eller bebis som tryckte på. Har nämligen själv ont på exakt samma ställe just nu och jag är i v. 37.
    Vet tyvärr inte vad det kan vara... Funderar vad som sitter där. Magsäcken sitter väl inte riktigt så långt uppe? Kanske någon muskel som är inflamerad?

• Anonym (m)

magkatarr/halsbränna kanske?

• Anonym

KlasStures mamma skrev 2009-03-10 21:52:11 följande:

Jag tänkte om det var livmoder och/eller bebis som tryckte på. Har nämligen själv ont på exakt samma ställe just nu och jag är i v. 37.Vet tyvärr inte vad det kan vara... Funderar vad som sitter där. Magsäcken sitter väl inte riktigt så långt uppe? Kanske någon muskel som är inflamerad?
    aaahaa okej

hmm ja inflammerad muskel låter ju som en kandidat
  • Anonym

Anonym (m) skrev 2009-03-10 22:02:33 följande:

magkatarr/halsbränna kanske?
    magkatarr har jag haft problem med förra året när jag hade 2st jobb samtidigt.. sa upp mig från det ena och tog receptfri medicin.. det blev dock inte utrett av läkare även fast jag ringde till vårdcentralen. men den magkatarren kändes inte såhär, då mådde jag illa till den grad att jag nästan spydde, spydde dock aldrig.. och så hade jag halsbränna
Svar på tråden Ont i mellangärdet