• Rand

Resa till Paris i helgen, vilka kläder?

Jag och min man ska åka till Paris i helgen och hoppas på att få en glimt av våren i världens romantiska huvudstad. Men hur varmt ska man ha på sig? Ska man ha en tunn vinterjacka eller en vårjacka?

Är det någon som har varit där nyligen eller vid samma tid tidigare år som vet hur vädret är?

• Svar på tråden Resa till Paris i helgen, vilka kläder?
  • P2007

Dom har nog samma väder som oss ungefär...kanske minus all snö men graderna brukar nog vara de samma.

• a mor

Jag skulle nog välja det varmare alternativet.

• siamusen

Det slår om fran stund till stund här. Idag hade vi varmtpa morgonen och sol och regn och kallt pa eftermiddagen.

Ta med nagot mot kall vind. Tunnare vinterjacka skulle jag säga. gar ju att ta av.

• siamusen

Kollade vâdret nu. Ska bli 14 grader pa lördag och 11 pa söndag enligt dem.

• Rand

Tack så mycket för era svar. Då blir det som vi tänkt, vinterjacka, men en varmare tröja att växla med om det blir för varmt med jacka.

• Hemulia

En jobbarkompis var där för ungefär två veckor sedan och sa förvånat att ingen hade jacka på sig därnere, vissa gick till och med barfota i sandaler.

Själv hade hon haft vårjacka, mössa och vantar.

Satsa på lager, och ha så skoj!

• Rand

Tack Hemulia, bra att veta. Då gäller det att ha lite variation med sig i väskan.

• siamusen
    Rand skrev 2009-03-11 13:03:40 följande:
    Tack Hemulia, bra att veta. Då gäller det att ha lite variation med sig i väskan.
    Idag har vi strålande sol

Ta inte med en för tjock jacka heller utan satsa pa en tunnare vinterjacka plus tröja sa att du kan klä av och pa som du vill. Det slår om fort.
Svar på tråden Resa till Paris i helgen, vilka kläder?