• linslusen

Teutonia mistral S...

Hej hej!
    Har ngn erfarenhet av Teutonia mistral S??
    Lutar att det blir denna vagn men vill ha lite + -
    Detta är grymmt svårt alltså....

• Svar på tråden Teutonia mistral S...
  • tokidoki

Ska också köpa den efter några månaders intensiv research. Den verkar skitbra på alla sätt! Det enda jag hört som skulle kunna vara negativt är ju att den väger mer än vissa vagnar, om man nu ska bära runt på den mycket eller lyfta in och ut ur bagagelucka exempelvis. Men för min del väger alla fördelarna mycket tyngre.

• linslusen

ja, det är det enda jag kännt oxå, men skiljer ändå inte så mkt i vikt...
    det får man ta :o) Tycker den verkar så rejäl, stabil men ändå så smidig!!
    Kär....

• framsteg

Ingen erfarenhet med "tyngd" i, men vi har en stående här hemma som väntar på att någon skall titta ut.

Vi valde mellan Mistral S och Fun, och eftersom vi hade bestämt oss för en begagnad så fick bli den som det blev när vi hittat en som var bra prismässigt och med tillbehör osv.

Just nu övar vi mest på att vända handtag, låsa hjul och fälla ihop den

• linslusen

hihi... Ja, kommer köra runt här hemma och vrida och klämma på varenda liten detalj när vi väl köpt en :o) Har en på G nu iaf... Förra årets modell (ny) för 4500:- inkl mjuklift och regn/vindskydd... låter väl helt ok!?

• Bei Bei

Prova att fälla ihop och upp den... Vi har en 06:a och jag har nog aldrig svurit så över en vagn som denna. Krävs två händer och en fot (sammtidigt) för att fälla ihop den.
    Tycker inte om den...

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • framsteg

Låter som ett hyfsat pris tycker jag.

Vi betalade 3500 för en -07 inkl mjuklift, skötväska, parasoll, fotsack och regnskydd.

Visst, den är solblekt (har varit svart) men i övrigt jättefin.

Vi har inga problem att fälla ihop den heller (eller ok - jag har lite problem nu, men när den som skall ligga i vagnen kommit så har ju mitt lilla "problem" försvunnit också, dvs magen )

linslusen skrev 2009-03-10 22:32:04 följande:
    hihi... Ja, kommer köra runt här hemma och vrida och klämma på varenda liten detalj när vi väl köpt en :o) Har en på G nu iaf... Förra årets modell (ny) för 4500:- inkl mjuklift och regn/vindskydd... låter väl helt ok!?
  • tokidoki

Linslusen> Det är ju ett kanonpris! Slå till! Vilken färg är den i?
    Vi är sugna på en brun liggdel, och en svart sittvagn.

• chrissy

Vi har köpt en begagnad som står här hemma och väntar.. Röd med mjuklift. Fast hittade en liggdel för halva priset igår som jag var tvungen att köpa. Tycker mjukliften verkar så trång och varm..känns inte ultimat när man kommer använda den under sommaren.

Jag tycker inte alls att den är svår att fälla ihop, fast det tog ett tag innan jag förstod hur man skulle göra :) Tycker den är smidig men ändå stabil!

• linslusen
    Svar på #7
    den är ljusgrå, med mörkare grå detaljer! super fräsch :o)
    tror det finn s fler om du e sugen.... men det var endast denna färg! finns i trollhättan... såg en brun liggdel på blocket igår för 1/2priset (begagnad) kolla den vetja =)
  • linslusen

nä, nu jäklar nu åker jag upp till trollhättan och köper den...
    tack för alla kloka svar!
    Nu finns det ingen återvändo :o)
    ps. finns fler tror jag om ngn e intresserad (08:ans modell), men endast denna ljusgrå inkl mjuklift för 4500:- (finns på blocket).
    //Linda.

• Dalton99

Ang problem att fälla ihop vagnen så tror jag hon i affären sa att de nu har ändrat på det så att -09orna går lättare. Vi provade i affären och det  var inga problem alls.
    Hoppas vi blir lika nöjda när vagnen kommer hem!

• karet

Vad lustigt.. skulle precis till att skriva ett inlägg med samma rubrik som dig TS :)

Vi har varit och kikat på barnvagnar idag och vi fastnade helt för Teutonia Mistral S, så nu är vi på jakt efter en begagnad sådan!

Kul å höra andras åsikter om vagnen.

Hoppas ni blir nöjda!

• framsteg

Bor på västkusten i dagens snökaos... Är sååå sugen på att släpa ut vagnen med någon barlast i för att köra i rejäl (för att vara västkusten) snö/snöslask och testa vagnen... Är det kvar nåt imorgon så lär jag tvinga ut sambon Men nåt säger mig att snön är som vanligt på västkusten - lätt flyktig...

Svar på tråden Teutonia mistral S...