hur får man loss ikeas kökslådor?
jag undrar hur i h...te man får loss ikeas kökslådor från sina fästen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 08:53
det är faktumserien om dt nu e nån skillnad
jag undrar hur i h...te man får loss ikeas kökslådor från sina fästen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 08:53
det är faktumserien om dt nu e nån skillnad
Dra ut lådan lite och vinkla den sedan något uppåt i framkant och dra lite till utåt och sedan vinklar du lådan nedåtoch drag ut. Var visst lite svårt att förklara men förstår du?
tack jag förstår men det funkar inte på dessa de är helt nya med mass skenor som åker ut..
Men mina är också nya och jag testade nyss och det funkade!?
Du får inte hålla i skenorna utan bara själva lådan.
jag känner mig så trög men det funkar inte....
Det var ju skummt? Mina var super lätta att få loss på det sätt som jag sa. Jag går och kollar igen och ser om jag gör något mer
Testa med att dra ut lådan helt och lyft framkanten rakt upp bara lite gran och sedan vinkla framkanten nedåt och dra rakt ut. Funkar det nu?
Motorsåg?
nähä du inget verkar funka och jag e så trött att jag somnar stående snart. jag sover på saken istället och ev ringer ikea... tack så mycket för din hjälp...
Det var så lite så, synd att den inte hjälpte, sov gott
Kolla instruktionen som medföljer!
IKEA har nyligen börjat byta leverantör av kökslådornas utdragsbeslag.
Det Aguilegia beskriver fungerar på den äldre varianten, Blum.
det har jag ju såklart redan gjort men ska det va så svårt... jag får inte ihop det alls
Vill du alltså ta loss hela lådan (med front och allt) från utdragsbeslagen (skenorna)..?
ja precis men nu har jag fått loss en men det e ett himla jobb, man måste använda skruvmejsel. det känns bättre med den gamla modellen då..
Det låter ju märkligt om man ska behöva använda skruvmejsel..
Tyvärr har ju IKEA bara monteringsinstruktioner för ett fåtal produkter på webben. Bara stommarna när det gäller FAKTUM..
Hur går det för dig? Jag blir så förvirrad har precis köpt( en månad gamla ) mina Faktum skåp och jag kan få loss dom från skenorna precis så som jag beskrev!?
nej här måste jag använda skruvmejsel men nu börjar jag lära mig det. de ska väl inte bort så ofta sen när allt e klart. Snart hoppas jag....;)
Kika underifrån, det finns en rektangulär vit plastplupp ca 7*15 mm, 60 mm in från lådfronten innersida, 10 mm in från skenans ytterkant. Denna plupp skall tryckas upp lite, sen kan man dra av lådan från skenorna. Lättast är att titta efter var man skall sätta skruvmejsel/bestick/petverktyg, sen drar du ut lådan max, klickar samtidigt som du drar ut lite mer än max.
Kika underifrån, det finns en rektangulär vit plastplupp ca 7*15 mm, 60 mm in från lådfronten innersida, 10 mm in från skenans ytterkant. Denna plupp skall tryckas upp lite, sen kan man dra av lådan från skenorna. Lättast är att titta efter var man skall sätta skruvmejsel/bestick/petverktyg, sen drar du ut lådan max, klickar samtidigt som du drar ut lite mer än max.