vecka 38 och massor av mjölkiga flytningar
Ibland kommer det lite slem också oftast genomskinligt men ibland lite gult. O så hela tiden kommer det mjölkaktiga flytningar. Är det farligt eller vad är det?
Ibland kommer det lite slem också oftast genomskinligt men ibland lite gult. O så hela tiden kommer det mjölkaktiga flytningar. Är det farligt eller vad är det?
Kanske är slemproppen?
Är den så "snorig" liksom?
Jag har fattat det så.. "missade" när min slempropp släppte när jag väntade första (släppte antagligen när vattnet gick)
Här har du en till mjölking, har skit mycket mjölkiga flytningar, fasst det är mycket tjockare än mjölk men alldeles vitt.
Jag hade också mycket mjölkiga flytningar för ett tag sen (runt v36 tror jag, det har slutat nu dock, barnet är beräknat till nästa vecka). Det är tydligen mkt vanligt och behöver inte vara proppen.
Japp, det är första, men för många ser ju första och andra graviditeten väldigt olika ut, så att det inte är helt lika är väl inte så konstigt?
Jag känner igen båda typerna av flytningar, vita rinniga ("hjälp nu kommer vattnet" tänkte jag första gången, men det var bara en flytning) och också lite segare, gulare flytningar. Det var som sagt för ett par veckor sedan och stannade sedan av, men mina flytningar har varit skiftande under graviditeten så jag har aldrig oroat mig för det. Dock, efter som det är första barnet, vet jag inte hur proppen faktiskt ser ut. Men som sagt, jag har haft flytningar liknande dina, barnet ligger fortfarande kvar, verkar må bra och visar inga tecken till att vilja ta sig ut än!