• Anonym

vecka 38 och massor av mjölkiga flytningar

Ibland kommer det lite slem också oftast genomskinligt men ibland lite gult. O så hela tiden kommer det mjölkaktiga flytningar. Är det farligt eller vad är det?

• Svar på tråden vecka 38 och massor av mjölkiga flytningar
  • Anonym

Är den så "snorig" liksom?

• Min högsta önskan

Jag har fattat det så.. "missade" när min slempropp släppte när jag väntade första (släppte antagligen när vattnet gick)

• Anonym (v 37)

Här har du en till mjölking, har skit mycket mjölkiga flytningar, fasst det är mycket tjockare än mjölk men alldeles vitt.

• Anonym
    Svar på #3
    ja för det kommer ibland lite ägglossningsliknande flytningar som jag gissar på är delar av proppen. Men det andra gör mig fundersam.. :S
  • Anonym
    Svar på #4
    Ja det är precis så här också, mer trögflytande eller hur man ska säga. som smält vaniljglass typ.
  • Anonym (En till)

Jag hade också mycket mjölkiga flytningar för ett tag sen (runt v36 tror jag, det har slutat nu dock, barnet är beräknat till nästa vecka). Det är tydligen mkt vanligt och behöver inte vara proppen.

• Anonym
    Svar på #7
    Nej jag tror inte heller att dom vita flytningarna är proppen, det som kommer emllanåt misstänker jag är proppen dock.

Är det ditt första barn? jag fick inte sånt här förra gången :(
  • Anonym (En till)

Japp, det är första, men för många ser ju första och andra graviditeten väldigt olika ut, så att det inte är helt lika är väl inte så konstigt?

Jag känner igen båda typerna av flytningar, vita rinniga ("hjälp nu kommer vattnet" tänkte jag första gången, men det var bara en flytning) och också lite segare, gulare flytningar. Det var som sagt för ett par veckor sedan och stannade sedan av, men mina flytningar har varit skiftande under graviditeten så jag har aldrig oroat mig för det. Dock, efter som det är första barnet, vet jag inte hur proppen faktiskt ser ut. Men som sagt, jag har haft flytningar liknande dina, barnet ligger fortfarande kvar, verkar må bra och visar inga tecken till att vilja ta sig ut än!

Svar på tråden vecka 38 och massor av mjölkiga flytningar