• fendt87

Alla som ätit Provera - kolla hit!

Hej!

För att göra en lång historia kort:
    Jag och sambon har försökt bli gravida sedan februari förra året men det går inte så bra. Min mens har inte kommit tillbaka sedan p-pillerstoppet och nu går vi på utredning.
    Jag har ätit en omgång Provera för att få igång kroppen, jag fick "pillermens" men sedan ingen egen mens.
    Nu är jag inne på andra omgången Provera (började idag) och jag vill veta hur det gått för alla andra. Här på FL finns det ju nästan bara trådar för de som äter Pergo.

Så alla Provera-tjejer, kom igen och berätta när era kroppar kom igång, ge mig lite solskenshistorier och uppmuntran mitt i all hopplöshet!
    Jag kan ju inte vara ensam om detta (trots att man tror det 99% av tiden)

Kram!

• Svar på tråden Alla som ätit Provera - kolla hit!
  • DollyD

Har precis som du hållt uppe med p-piller sen i februari förra året. Fick Provera i augusti för att "nollställa" cykeln, men det funkade inte på mig. Fick ny omg. med Provera i okober, och efter det Pergotime som skulle stimulera till ÄL. Blev gravid men det slutade i MF. Efter det har jag en menscykel på ca 38 dagar. Vet klart inte om detta hjälper dig närmvärt, men jag är säker på att det var andra gången av Provera som fick igång mig! Hoppas det blir samma för dig

• Vill med ha bebis

Jag fick provera för att få en blödning inför en undersökning efter det så kom min mens igång och har kommit varje månad sen dess och det är ett år sen nu. (hade ingen egen mens innan den kuren)

• georgie

Hej! jag har precis avslutat min första kur av tre med Provera (tog sista tabletten idag). Väntar nu på blödningen som jag antar kommer inom ett par dagar?! har fått Provera för att få en mer regelbunden menscykel då den har varit väldigt oregelbunden under ett års tid. Vi försöker också bli gravida och är nu inne på försök 9!

• fendt87

Jag puffar lite. Kom igen och skriv, ni som har erfarenhet av Provera!

• Viggo och pyrets mamma

JAg sökte mig till primärvården för att få hjälp med min mens som spökat med mig sen sonen kom (fick mensen tillbaka när han var 3 mnd), fick då Provera som inte hjälpte alls, blödningarna var oregelbundna och jag blödde trots tabletter m.m. Sökte mig då till privat gyn då primärvården inte ansåg att de kunde hjälpa mig mer. När jag för den privata gyn:en berättade att jag ätit Provera och att vi gärna vill bli gravida så sa han att gyn.en på primärvården mer eller mindre begått tjänstfel för Provera skulle aldrig få mig gravid då den enbart är till för att antingen få igång en blödning om man inte haft mens på länge alternativt stoppa en blödning om man som jag hade en extremt stor blödning. Den hjälper på inget sätt till att få igång äl, så han satte mig på östrogen tabletter i 3 vckor varav de sista dagarna skulle tas tillsammans med Provera för att få en mens och rensa ut dne slemhinna som fanns där nu, sen Pergo för att trigga igång äl, tyvärr så blev det ingen äl den här gången men vi hoppas på att det går bättre nästa gång. Så sorry, jag har inget direkt positivt att säga om Provera men jag tror att dte beror på vad man har för problem. Själv har jag lätt PCO utseende på mina äggstockar och troligtvis är dte därför jag inte släpper ägg så lätt själv.

~ Viggo min solstråle 080425 ~ Längtar efter en till.....
  • Knasten83

Jag har PCOS och ska nu äta min andra kur med Provera innan jag kan börja med Pergotime. 3 dar efter första kuren kom bruna flytninar, efter ca 8 dar kom en riktigt blödning. Vad som är rätt vet jag inte men enligt min gyn e det den bruna (första) blödningen som räknas.

Lycka till!!

• Knasten83

glömde... ingen mens kom igång efter första kuren/cykeln så nu ska jag äta det igen..

Svar på tråden Alla som ätit Provera - kolla hit!