Ni med migrän vad har ni för preventivmedel?
Eftersom jag har migrän så ska jag ju inte ha bla p-piller som preventivmedel MEN vad har ni andra?
Eftersom jag har migrän så ska jag ju inte ha bla p-piller som preventivmedel MEN vad har ni andra?
puff
Är det inte en speciell sorts migrän som man inte ska använda p-piller till? Typ synbortfallsmigrän osv.
Ojdå, jag har migrän då och då och jag har ppiller, läkaren frågade inget om det. Vad är det som kan hända?
- Om du har migrän med t.ex. synstörningar, talsvårigheter, svaghet eller domningar i någon kroppsdel.
Från Neovletta på fass.se Det gäller alltså inte vanlig huvudvärksmigrän utan det gäller vid dessa symptom.
Det står att om man har dessa ska man informera läkaren/barnmorskan om det. Det gäller om man haft besvär som påverkar blodcirkulationen och dessa har uppkommit pga tex migrän av denna sort.
Ah, nej jag har bara 'vanlig' migrän, huvudvärk och illamående... så då kanske det inte är någon fara ^^
Jag har migrän och har använd både Trionetta och Diane (p-piller). Dock har jag aldrig använd migrän-medicin. Jag lärde mig tidigt förstå när migrän var på väg, så jag kunde stoppa värken med vanliga huvudvärkstabletter DIREKT när jag har känt att det var på G. Jag har använd Ibumetin. Och det har fungerat hur bra som helst.
I Norge har jag också köpt något som där kallas för "Fenazonkoffein". Helt suveräna vid migrän och annan värk.
Jag hade P-ring ett tag, fick inte migrän en enda gång på flera månader. Med piller så får jag det oftare.
Who knows skrev 2009-03-12 19:32:26 följande:
Migrän är väl i sig själv ett väldigt bra preventivmedel.
Jag har migrän med aura och jag har käkat neovletta (fd folimin) i sex år. Min bm har inte ens nämnt det.
Jag har migrän med aura; får synbortfall, overklightskänsla, perspektivförvrängningar, domningar i armarna, sluddrar och kan inte förstå vad folk säger (språkförståelsen påverkas) innan huvudvärken kommer. Vanliga smärtstillande fungerar inte alls.
Jag får inte äta P-piller, men har nu kopparspiral och tycker det funkar bra.