• turian

skära hål i smörlocket. tar smak ur kyl?

Har en fundering. om man skär hål i smörpaketets lock, för att tex ha kniven där jämt. kommer smöret ta åt sig smak/lukt från kylskåpet??

• Svar på tråden skära hål i smörlocket. tar smak ur kyl?
  • Isnogood

Det kan det göra om du har produkter med stark arom utan tätslutande förp...

• Nyfiken gul

ja det gör det.

Att ha hål i locket är ju som att vara utan lock. Smöret drar åt sig unken kylskåpssmak/lukt eller annat som avger starka dofter tex ostar, matrester, lök osv...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • La Lola
    Ida 84 skrev 2009-03-11 10:41:09 följande:
    Varför inte bara lägga kniven uppe på locket i kylen?
    Det funderade jag oxå på....

Så gör vi.....
    *mamma till Alma 8 år, BF+1 med 2:an*
  • Ida 84
    La Lola skrev 2009-03-11 10:44:26 följande:
    Det funderade jag oxå på.... Så gör vi.....
    Vi med...
  • olympia71

har ni bara en smörkniv eller vad är problemet?
    vi har en smörask i hårdplast som vi diskar mellan varje nytt smörpaket (äter bara riktigt smör ej margarin). kniven byts efter varje användning.
    skulle tro att vi skulle få stora problem med smaken på smöret annars eftersom vi bl.a. älskar skaldjur, franska ostar, osv.

• Culete

Varför inte bara byta kniv efter användning? Tar ju ingen tid att diska en stackars kniv... =)

• ludenben

Men varför byter man inte kniv efter användning?? alternativt diskar av den och lägger den ovanpå smörlocket?? Vad äckligt att använda samma kniv till nästa gång. Våra knivar byts efter användning eller så diskar vi den och lägger den ovanpå locket...

Nu har våran Elias kommit 24/2-09
  • turian

lustigt vad folk tar för givet om man har en fundering.
    NEJ jag gör inte detta hemma- det har blivit en disskussion på jobbet..
    så då så...

hemma personligen gillar jag varken hål i lock ,knivar på locket.. kladdigt värre jue..

• ludenben

tyvärr, här är vi inga tankeläsare. Skriver man inte i klarspråk så får man finna sig i kommentarer av alla sorter. Ha det så trevligt på jobbet{#lang_emotions_kiss}

• olympia71
    turian skrev 2009-03-12 09:35:56 följande:
    lustigt vad folk tar för givet om man har en fundering.NEJ jag gör inte detta hemma- det har blivit en disskussion på jobbet..så då så...hemma personligen gillar jag varken hål i lock ,knivar på locket.. kladdigt värre jue..
    fast ärligt talat, ännu äckligare på jobbet!
  • ludenben
    olympia71 skrev 2009-03-12 11:29:30 följande:
    fast ärligt talat, ännu äckligare på jobbet!
    ja fy... där alla är och tafsar på knivarna och om de inte diskas efteråt... värsta bakteriehärden{#lang_emotions_throwup}
Svar på tråden skära hål i smörlocket. tar smak ur kyl?