• Anonym (Tjockis:-()

Badar ni andra riktigt överviktiga på badhus och i vad i såfall?

Ungarna tjatar om badhuset men jag drar mig från att åka dit då jag ser ut som en flodhäst Hur gör ni andra som är ordentligt kraftiga? Vad har ni på er och var hittar man badkläder till oss som inte ryms i vanliga storlekar? Skäms för hur jag ser och ska ta mig i kragen så jag behöver inga pekpinnar utan vill bara höra med andra i samma sits hur dom gör.

• Svar på tråden Badar ni andra riktigt överviktiga på badhus och i vad i såfall?
  • Anonym

Nej,jag gick upp mycket i min andra gravitet för 2 år sen och sen dess har jag inte badat.
    Jag skäms.

• Missboss

Jag går på badhuset och i bikini dessutom. Äger ingen baddräkt och visst jag har runt 15-20 kg övervikt men jag ser ut så här just nu. Gör jag inget åt det så får jag ju lov att se ut så här..

Är det någon som störs utav det så behöver de ju inte titta på mig.. Inte mitt problem lixom..

Man verkar inte få det här tyvärr. Fick svar när jag ringde och fråga att vi hyr ut baddräkter men vad hjälper det mig så inte ryms i vanliga damstorlekar

• Anonym (Fetto)

nope jag har bara gått på badhus när jag var gravid. men då gick jag ner 17 kilo och såh fin ut med min mage. Men dom kilorna kom snabbt tillbaka när barnen föddes så sen dess badar jag INTE i huvud taget bland andra människor.

• Anonym (storlek 50)

Ja, jag badar och har bestämt mig för att inte bry mig om någon tittar. Jag köper mina badkläder via postorder (ellos, cellbes) billigt och funkar bra. Jag har antingen baddräkt men har numera börjat använda boxertrosa och bikinilinne, så magen "göms".

En kompis sa till mig för länge sedan när jag skämdes, att det är väl bättre att folk ser mig gå och simma än sitta och äta glass.... Sedan dess är jag stolt när jag gör något "nyttigt" och bryr mig inte.

• Anonym

Helt ärligt. När man är i badhuset så är man ju under vattnet så kroppen syns ju oftast inte. Jag simmar mycket och jag tänker över huvud taget aldrig på hur folk ser ut. Kanske om någon är riktigt vältränad, då blir jag avundsjuk. Men i övrigt? Nä.

Sitter här och är ledsen, har skickat äldsta barnet med sin moster på badhuset för jag ryms inte i mina badkläder längre. Fan, fan vet att jag bara har mig själv att skylla med det känns i mammahjärtat ändå när dom vill ha en med. Går ev dit med lilla när h*n vaknat efter sin sovning så h*n får bada med moster också. Hade bestämt mig för att göra nåt åt vikten när h*n var född men nu har jag noll ork och tid, har desutom varit sjuk sista 2 månaderna så jag har mest suttit hemma och inte rört mig alls. Ska leta badkläder på nätet som inlägg 6 tipsade om och åka till annan stad så kanske man inte möter nån man känner.

• Anonym

Nå tips för hur man kan dölja låren när man är på stranden, badhuset??

• Nidhugg

Jag har också sökt efter badkläder till min mycket välformade kropp under en längre tid.
    Så dök den upp!
    Ellos plus collection har i sin sommarkatalog fina badkläder för oss som drar lite större storlekar!
    (De har fö en hel massa snygga kläder i den katalogen för oss välformade).

Trava du lugnt iväg till badhuset o plaska med barnen!
    Det är faktiskt fler än du anar som uppskattar välrundade former o är lätt avundsjuka på dem!

Svar på tråden Badar ni andra riktigt överviktiga på badhus och i vad i såfall?