• varfördåför

Hilma, Ilma eller Ylva?

jag har tre pojkar som heter Alvin, Ilon och Douglas. till sommaren kommer barn nr4 som antingen blir en Dexter eller en..., ja vad?

Hilma är ett släcktnamn som vi fuderat på, men jag tycker attd et är svårt att säga, ofta låter det som Ilma då man säger det.

Funkar Ilma som namn (ihop med de namn vi har eller är det för likt Ilon)?

Eller skall man ta ett namn som är vanligare, tex Ylva?

vad tycker ni? 

Hilma
    Ilma
    Ylva

2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • Svar på tråden Hilma, Ilma eller Ylva?
  • April Mamma

Ilma tycker jag....antar att du menar med stavningen ILMA, så lite lustigt ut när man skrev med små bokstäver.

• varfördåför
    April Mamma skrev 2009-03-11 11:46:50 följande:
    Ilma tycker jag....antar att du menar med stavningen ILMA, så lite lustigt ut när man skrev med små bokstäver.
    det ser lustigt ut då man skriver med versal först Ilma, med bara små bokstäver blir det bra ilma men det problemet har vi ju med ilon också så det är vi vana
  • April Mamma
    xylifon skrev 2009-03-11 11:52:10 följande:
    det ser lustigt ut då man skriver med versal först Ilma, med bara små bokstäver blir det bra ilma men det problemet har vi ju med ilon också så det är vi vana
    ja,visst blir det så =) Det var jag som virrade till det =)

ilma är fint!!
  • varfördåför
    Himmelkropp skrev 2009-03-11 11:53:27 följande:
    Ylva gillar jag.
    jag gillard et också (nu heter iof våran bm det, men det får ju inet hjälpas) men passar det ihop med de andra namnen?
  • Licens To Kiss
    xylifon skrev 2009-03-11 11:57:45 följande:
    jag gillard et också (nu heter iof våran bm det, men det får ju inet hjälpas) men passar det ihop med de andra namnen?
    Jag tycker de.
  • Burberry

Hilma gillar jag.
    Min farmors mor hette det och skulle inte barnens kusin heta Wilma skulle vi ha det som alternativ här.

• Terppa

ylva är finast av de alternativen.

sen vill jag påpeka att ilma betyder luft på finska...

Svar på tråden Hilma, Ilma eller Ylva?