• Niiika

Modellagentur

Jag har en modellagentur. Men han är väldigt lat och det blir nästan aldrig saker gjort. Sist jag tog bilder var i höstas. Jag har ringt å ringt men han kommer med ursäkter hela tiden. HAn bestämmer att vi ska ses och fotas men sen när dte är dax så ringer han och säger att det har kommit upp nått annnat.
    Jag vill ju ha mina bilder sen i höstas och jag vill ta nya bilder och komma nån vart. Jag har missat så många chanser att få en annan agentur, Så länge jag har en modell agentur så får jag inte bryta avtalet eller byta agentur utan att betala 2500:-.
    Det har varit min dröm sen liten, men nu är jag inte lika engagerad längre.
    Hur har ni det med er agentur den som har??
    Jag ringde honom nu efter att inte ha hörts sen i december. Han sa att han inte hade mitt nya nummer, kanske är sanning men han hade det förut då jag haft det numret sen i november??
    Jag är så arg på honom, får agenturer bete sig så? Han slösar ju på min tid!!
    Jag e ju 23 år nu, jag fick en agentur när jag var 20!! Så 3 år utan att ha kommit nånvart, det suger. Jag har gjort småsaker bara. Sen får jag aldrig mina bilder!!
    Han säger oxå att han "tappat" alla mina bilder!!??

• Svar på tråden Modellagentur
  • Lady Blue

Han är oseriös. Punkt slut.

• Leather Cravat

Jag skulle lätt spara ihop till 2500 kr för att slippa vara med i den agenturen..

• Niiika

Lady Blue skrev 2009-03-11 11:46:55 följande:

Han är oseriös. Punkt slut.
    Nej, vi har gjort mycket, ajag har stått som mässvärdinna, jag har stått modell.
    Sen så då han kan så har jag sagt nej för det har vart jobb i vägen. Vi tar när båda kan, han är upptagen mycket i Stockholm och utomlands och jobbar, HAns far var svårt sjuk och dog nyligen så jag tror han haft det väldigt jobbigt. MEn OSERIÖS är han inte!!! Jag har sagt att jag gör detta för skoj skull, vill inte bli värsta stora modellen. Men han är lite väl lat verkar det som. Men jag ska prata med honom, kanske bara jag som får den uppfattningen om honom. Man vet ju inte allt.
    Om han vart oseriös så skulle han inte kunna fixa jobb åt mig. Han är rätt så känd.
    Jag har pratat med folk som har haft honom som agentur.
  • Lady Blue

Du påstår att han inte är oseriös, jag påstår att en agentur som är seriös skulle aldrig någonsin bete sig sådär.

• Niiika

Eller enligt mig då så är han inte oseriös. Och om han vart det skulle han inte vilja ta betalt då??
    Man ska ju aldrig betala sin agentur, vilket inte jag gör.
    Jag vet inte vad jag tror.. Haft massa andra chanser men fått tacka nej...försöker väl hoppas på det bästa för 3 år åt helvet med honom.

• Niiika

Leather Cravat skrev 2009-03-11 11:48:28 följande:

Jag skulle lätt spara ihop till 2500 kr för att slippa vara med i den agenturen..
    Ja man skulle gjort det. Tyvärr så visste jag inte bättre då. Litade på honom.
    Ville ju bara göra detta för en rolig sak, lite extra knäck.
  • Agapi

ställa in alla möten, inte ge dej dina bilder, sen "tappa bort" dom OCH ditt telefon nr... de låter inte seriöst alls.

• gelki

Det ska, inte kosta att vara registrerad i en modellagnetur. Jag uppfattar som att du betalar för det. Skäms på agneturen.  Det finns bra och seriösa agenturer som har funnits i 12 år. Prova här: www.nolltillhundra.nu

Svar på tråden Modellagentur