• Ptra

Konfirmation och Student

Nu e det så att jag har två bröder... en som ska konfirmera sig i sommar och en som tar studenten i sommar... allt ska ju komma samtidigt....

Jag måste få lite tipsom vad man kän köpa... inte smycken det är inte deras stil. Hjälp!!!

• Svar på tråden Konfirmation och Student
  • Tony

id bricka i guld med namn och personnr är väll alltid uppskattat??

presentkort eller pengar är också alltid välkommet hehe

• Morbid Mistress

Min syster fick ett presentkort hos en tatuerare när hon tog studenten :)

• Bebis 2005

Flyttar upp :)

Skulle oxå vilja ha lite tips på studentpresent till min bror!

• Millans hustru

Saker man behöver när man flyttar hemifrån, alt presentkort till det? T.ex. tio-åriga presentkort på duka/cervera kanske?
    Ett sådant presentkort, nedstucket i en fin blomma med en riktigt snygg personlig ytterkruka?

• dexterswife

Hmmm. Personligen tyckte inte jag att det var speciellt kul att få ljusstakar och porslin och sånt när jag var 14 år.

Jag har några andra förslag:
    Ballongflygning, kanske båda bröderna kan åka ihop. Eller en dag på go-kartbanan?
    Mobiltelefon, DVD, DVD-box av lyxigare slag tex någon serie som de gillar, digitalkamera, sån där ratt till bildataspel, konsertbiljett/festivalbiljett (passar kanske mest studenten)

Ska studenten läsa vidare på högskola? Då kanske ett överlevnadskit med toapapper, nudlar, Svenska Akademiens ordlista, Engelskt lexicon, makaroner, färgpatron till skrivaren, kanske någon öl, en tub kaviar och sånt som studenter behöver vore nåt?

• maisan

Min son skall konfirmeras idag.Gud vad svårt det har varit att komma på någonting.Men han fyller 15 nästa helg och ska få en eu-moppe.
    Så vi lägger ihop till en hjälm han önskat sig.(kanske inte kul att få i konfirmationsprecebt precis)men han får ju av andra med.
    Smycken!!!!inte han inte.Det märker man tidigt på ens barn om de är mycket för halsband eller kedjor runt halsen.

• virran

Ska köpa en fickplunta till en kille som tar studenten,gravera in namn och årtal! Tycker presenter till student och konfirmation ska vara saker man har hela livet som minne!

Svar på tråden Konfirmation och Student