• Ninno

Räknas man som ung mamma vid 24?

Hej! Jag undrar vid vilken ålder man generellt sett anser att gränsen går för att räknas som en "ung mamma"? Jag är 24 år och har precis fått vårt första barn...Känns som om det är väldigt många som får sitt första barn i min ålder, eller har jag helt fel?

• Svar på tråden Räknas man som ung mamma vid 24?
  • livet med barn

det är ju mer upp till var och en när man får sitt barn/vill få sitt barn.
    och ung det är nog mkt upp till en själv om man anser att man är ung eller ej.
    jag anser att ung är mellan kanske 16-24.

• snarret

Njae, jag skulle nog säga att man är på gränsen när man är 24. Egentligen tycker jag nog att en ung mamma är typ 16-22.

• MariaWalton

Jag tror det beror lite på var i landet du bor. I sthlm, ja. Här e snittåldern typ 31... men rent biologiskt, nej! Helt rätt! =) Jag känner mig ung som fått min son vid 26. Men alla e så olika, jag tycker sättet säger mer än själva åldern. Du kan vara 1000000000ggr mognare och mer lämplig som mor än någon som e 32. =)

• Miss Lau

Beror nog på vad man menar och vem man frågar

Jag fick mitt första barn vid 24 år och jag var minst 10 år yngre än alla andra mammor i föräldragruppen så där var jag verkligen en ung mamma. Däremot är man kanske inte ung om man ser till den biologiska klockan.

• SammysMamma

fick mitt första barn i november och då hade jag precis fyllt 24 =) Jag anser att jag är ung, men kanske inte ung som mamma utan mer normal ålder att få barn i. Ungt tycker jag är 16-25 år.

• 3 barns mamma84

Jag födde min dotter när jag var 18år och min son när jag var 23år idag är jag 24år och är en ungmamma ja det säger många
    Och jag är ung hehe och stolt mamma

• ebben

Nä.Alltså man är ju rätt ung,men räknas inte som "UNG" i vissa sammanhang.Vårt bvc tex har träffar för "UNGA mammor". det är upp till 18 år tror jag-så under det är man UNG.Efter det är man "normalung" för att skaffa barn. man är myndig o har körkort o sånt...
    Jag tyckte ju att jag var ung o jag fick barn vid 30 år ........
    Är man typ 20 så anser jag personligen inte heller att man är "UNG" liksom.är man 15 o 16 är man UNG!

• 3 barns mamma84

Det är ju från vem och hur man ser det!
    Jag är en ungmamma och det är många som tycker det och har 2 barn redan planerar 3 och 4 till och med

• isako

Finns ju ingen regel som säger om man är ung mamma eller inte.. Men enligt mig är du det inte...
    För mig är ung mamma under 20 skulle jag nog säga..

♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
Svar på tråden Räknas man som ung mamma vid 24?