Mm klart det blir många funderingar Mollen... Ska försöka svara i ett inlägg = ) Läs gärna igenom tidigare trådar för att följa våra upp och nergångar, för det svänger ju och vi ser ju på situationen som ensam vuxen i perioder olika.
För mig fungerar det bra att vara ensam med mina pojkar när jag tänker att det är vi som är vardagen, familjen, det är jag och mina två pojkar och sen blir pappa en otroligt uppskattad bonus när han är med. Ställer alltså in mig på att jag ska klara vardagen utan mannen. När jag tänker att det är nåt som saknas, att det är ett undantagsläge att vi är tre ist för fyra blir det urjobbigt. Då går jag bara och väntar. Livet blir som i vakuum och så vill jag inte leva. Måste leva livet och inte vänta. Så det är mannen som tycker det blir drygt när vi klarar oss själva. Han har svårt att ställa in sig i familjen igen, att hänga med eftersom vi kör på som vanligt och han får kroka på. Pojkarna har mig som sin trygghet, pappa är en skojpappa. Pojkarna tar avstånd, kan bli sura när han kommer hem och blir mer klängiga på mig, bara jag som duger. Jag räknar med en vecka för omställning när han kommer tillbaka, ingen omställning alls när han är hemma kortare period för då hinner vi inte och då vorre det lika bra att han är borta än hemma. Jag är beroende av vänner. Bästa vänner andra män. Kvinnor har en tendens att lägga huvudet på sne och tycka synd om mig medans män stöttar, peppar och tycker jag är stark. Bästa med att leva så här är att vi inte tröttnar på varandra. Det är nyttigt att längta, gnistan håller i sig och vi har blivit nykära flera gånger under våra fjorton år ilag.