• Strumpan08

Horn i pannan?

Hej hopp!

Min dotter har sen hon föddes haft ett "horn" i pannan. Det är en utbuktning som inte syns så värst men den känns ordentligt, precis mellan ögonbrynen. Har trott att det är något som alla barn har, men min mamma sa att hon aldrig sett något liknande. Glömde förståss fråga på BVC senast.

Någon som vet vad det är?

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Svar på tråden Horn i pannan?
  • Zinone

Vår son har också ett "horn" i pannan, men enligt läkaren på BVC så är det helt enkelt hans huvudform och helt normalt. Det kommer antagligen att synas mindre ju äldre han blir och inte synas alls när han får mer hår. Han är 10 månader nu och det syns redan mindre än innan. Enligt läkaren var det ganska vanligt med den huvudformen, men man tänker inte på det eftersom det oftast bara är föräldrarna som lägger märke till det. Jag upptäckte dessutom att jag själv har ett litet horn precis i hårfästet så antagligen har vår son ärvt det efter mig
    Hoppas att det här hjälpte lite, du kan ju ändå höra på BVC nästa gång du är där, men jag oroade mig mycket i onödan som man nog ofta som förälder gör.

• Strumpan08

Aha, tack för ditt svar! Bra att veta, så att det inte är något man behöver "rätta till". Inte för att jag stör mig så på det, men jag tänkte om det är ungefär som ett snett huvud eller så.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
Svar på tråden Horn i pannan?