• Kampis

Fler som sover dåligt?

Jag är i vecka 11 och har de senaste två- tre veckorna sovit skitdåligt. Jag drömmer inte och bara vaknar ibland 10 gånger på en natt. har inte ändrat kost, vilka tider jag äter, lägger mig eller nånting. En gång per natt behöver jag kissa.
    jag tror att det beror på hormonerna (som allt kan skyllas på :D), men är det fler som har det såhär?

• Svar på tråden Fler som sover dåligt?
  • kst87

Jag drömmer konstiga drömmar VARJE natt som jag sedan kommer ihåg när jag vaknat, vaknar också runt sju på morgonen och är hur pigg som helst....

• April Mamma

Jag har sovit dåligt sen v 10..är nu i v 24. Jättejobbigt vakan 185ggr per natt....
    Kan inte minnas att jag sov så här dåligt när jag väntade sonen,på slutet gör man ju oftast det..men inte så här tidigt.
    Jag brukar gå och sova runt 21 för att orka upp när kl ringer vid 06.

• April Mamma

skriver som en kråka.....jättejobbigt att vakna 185 ggr per natt ska det stå

• Zebra29

Ja, vaknar ungefär en gang i timmen sedan i början. (Känns det som.)

• Trulsis83

Jag är i v. 7 och jag sover också väldigt dåligt, vaknar flera gånger per natt, måste upp och kissa och så vaknar jag tidigt på morgonen och är hur pigg som helst, har aldrig hänt tidigare!

• lazy123

Samma sak här. Är i v 7 och kan inte sova. Drömmer konstigt och kissar minst 4-5 per natt, såååå jobbigt.

• lazy123

Samma sak här. Är i v 7 och kan inte sova. Drömmer konstigt och kissar minst 4-5 per natt, såååå jobbigt.

• lyckan80

Samma sak här, är i vecka 7 nu. Somnar hur tidigt som helst, men vaknar mycket och springer på toa oftast en gång under natten.
    Sen så runt 5.30 vaknar jag och är hur pigg som helst. Inte likt mig som annars är kvällsmänniska och sover mer än gärna på morgonen.

• BubbelBoom

Jag har nu (vecka 9) börjat sova dåligt. Är uppe och kissar iaf en gång varje natt. Drömmar har jag alltid haft. Drömmer varje natt och kommer alltid ihåg mina drömmar så jag vet inte om jag gör det mer eller lika mkt som innan.

• Charlottentotten

Jag har precis gått in i v.10 och sover också jättedåligt. Kissar precis innan jag lägger mig men måste ändå gå upp mitt i natten och är lika kissnödig när jag vaknar. Men det jobbigaste är nog alla mardrömmar och att jag vaknar i alla fall 10 ggr per natt.

Hoppas det ger sig efter ett tag. Man blir ju helt färdig (som om man inte var det innan liksom).

• Josse K

=) jag är i v 28 och har inte sovit en enda hel natt sen v 7. först mådde jag illa och kräktes om nätterna, sen började kissa och äta perioden där jag fortfarande är och snart börjar det väll bli tungt... inte lätt o va gravid

• lillamajsan

hej! jag är i vecka 34 och har inte sovigt en hel natt sen vecka 7...

I böjran va det toa besök och en nattmacka det störde inte allså så mycket..

men nu är magen i vägen och man ligger inte allså skönt...
    Förut kunde jag sova en stund på dagen vilket som behövdes. men inte längre jag somnar in och vaknar lika fort som på nätterna..
    Hopplöst jag hoppas våran lill* vill komma ut lite innan beräknat datum..

• iamari77

Hej,
    Jag är i vecka 14 och har inte heller sovit mycket sen jag blev gravid. Jag drömmer massor och sover väldigt lätt, vissa nätter känns det som om jag ligger vaken hela tiden. Det gör jag nog inte men inte är det djupsömn inte. Visserligen går jag och lägger mig ganska tidigt, vid 21, för då är jag utmattad och illamående av trötthet.

Vi får väl se det som en förberedelse på vad som komma skall... vakna nätter kommer det inte bli ont av, fast det hade ju snarare varit trevligt om man var utvilad inför det äventyret...

• Mieria

Det är brutalt! Det värsta är inte att man är snortrött redan klockan 20.00, utan att man sedan vaknar klockan typ FEM! Hade jag nu jobbat hade det varit överkomligt men jag är ju ledig i en hel månad! Och vet ni hur mycket roligt som händer klockan fem på morgonen? det kan jag tala om! INGENTING! Man känner sig heldum där man sitter och ba finns till ingen nytta. Löjligt.

Svar på tråden Fler som sover dåligt?