• Lucefera

Mögel på jobbet.

Hej!

Nu är de så att jag har tidigare haft ett jobb som jag trivdes med jätte bra med (städade i en gruva) de enda jag inte tyckte om var att jag skulle bära ut industri mattor som var alldeles för tunga för mig.

Till saken är att nu får jag inte ha kvar de som mitt jobb utan en annan kille har fått de, orsaken var att den som städar på det området måste ha hand om mattorna, och de klarar jag inte av på den utsatta tiden pga att dom är så pass tunga och jag kan inte bära flera åt gången.

Och nu har jag fått ett annat jobb, som är ca 3-5 timmar mindre i veckan än de andra jobbet som jag hade.

Är inte fast anställd eller något, och de är inte heller den killen som har fått mitt "gamla jobb"

De jobbet jag har fått nu innebär att jag ska städa trappuppgångar istället 4 timmar om dagen om jag promenerar till alla trappuppgångar!
    (Annars är de bar ca 3,5 timme om dagen)
    Sen så tror jag att de är mögel i dom flesta källarna som jag städar på måndagar, då jag fick tungt att andas och de började klia i näsan och ögonen.
    Jag är mögel/gräs och pollen allergiker + att jag har astma.

Nämde de för chefen och hon säger att hon har aldrig höra talas om att det ska vara mögel i dom husen.
    Far dit och kollar och säger bara att hon minsan inte kände av något och hon är också allergisk.
    Att jag mest troligen bara svamlar/hypokondriker.
    Kan tillägga att jag hade med mig en till person på måndagen och han kände också att de luktade mögel och att de började klia för honom.

Så hur ska jag göra?
    Måste jobba, men vill inte få ett astma anfall på köpet, samt att jag vill tillbaka till mitt "gamla jobb" där vart jag trivdes och träffade folk och arbetskollegor vilket jag inte gör nu.

• Svar på tråden Mögel på jobbet.
  • MikPel

Om det är är mögel då måste du ha passande skyddsutrustning

Har ni ett skyddsombud?

Prata med denne

Om inte så prata med facket

• Lucefera
    MikPel skrev 2009-03-11 18:32:29 följande:
    Om det är är mögel då måste du ha passande skyddsutrustning Har ni ett skyddsombud? Prata med denne Om inte så prata med facket
    Hur tar jag reda på om de är mögel eller inte, har sagt till om att de är ev mögel till bolaget som äger husen, och de enda han sa "jaha, men om de är så, så måste vi reva ner hela bostadsområdet"

Har ingen aning om vi har nå skyddsombud. Har aldrig träffat någon eller höra talas om någon. Har jobbat där i 8 månader.
    Tyvärr så är jag med i fel fack, är med i metall och bör vara med i fastighets.
Svar på tråden Mögel på jobbet.