• malin86

Ngn som provat nya mood blondering eller slingblondering?

Fick syn på två nya från Helen Mood idag. En slingning o en vanlig blondering. Ska tydligen vara lite silverskimmer och pärlemor (iaf i blonderingen) som motverkar gula skiftningar.. Låter intressant.. Funderar på att göra slingor om ett litet tag

• Svar på tråden Ngn som provat nya mood blondering eller slingblondering?
  • Proletariatet

Jag gick nyligen från att vara brunett till blondin, 3 förpackningar mood blondering krävdes (tror det var den nya varianten) men det blev faktiskt bra (hade lite ljusa slingor sedan tidigare också). Förut när jag färgat har det alltid blivit oreange, men nu vart det blont, visserligen lite gult, men en blondering till om några veckor (när håret fått återhämta sig lite) och sedan silvershampo ska nog råda bot på det. Så jag har bara gott att säga!

• Puma87

Jag använder JÄMT "JHM"s färg och speciellt vid blondering. Jag kan varmt rekomendera dom och sen rekomenderar jag deras pärlblonda för att få bort en del av det gula som kommer att komma. Den pärlemo färgen gör att håret ser mer naturligt blondt ut. Helt underbart märke.

• malin86

jag har slinghätta o sån där nål hemma, kan jag köpa vanlig färgning o göra slingor på? eller ska man ha slingblonderingen för bästa resultat?

• Puma87
    malin86 skrev 2009-03-17 11:08:45 följande:
    jag har slinghätta o sån där nål hemma, kan jag köpa vanlig färgning o göra slingor på? eller ska man ha slingblonderingen för bästa resultat?
    Det ahr jag faktiskt ingen aning om beror på nuvarande färg och hur ljust du vill ha det tror jag men "JHM" Har en färg som heter ULTRABLOND och den tar lika bra som deras slingblond har jag för mig
  • Odile
    Botebotrollen skrev 2009-03-16 21:18:12 följande:
    Jag gick nyligen från att vara brunett till blondin, 3 förpackningar mood blondering krävdes (tror det var den nya varianten) men det blev faktiskt bra (hade lite ljusa slingor sedan tidigare också). Förut när jag färgat har det alltid blivit oreange, men nu vart det blont, visserligen lite gult, men en blondering till om några veckor (när håret fått återhämta sig lite) och sedan silvershampo ska nog råda bot på det. Så jag har bara gott att säga!
    gjorde du det själv? Jag är sugen på blondering eller ljusa slingor (har brunrött hår nu). Orolig att det blir fel om man gör själv.
  • Proletariatet
    Odile skrev 2009-03-17 21:43:25 följande:
    gjorde du det själv? Jag är sugen på blondering eller ljusa slingor (har brunrött hår nu). Orolig att det blir fel om man gör själv.
    Ja, det gjorde jag. Men jag har gjort det tidigare också och då har det som sagt blivit oreange, nu började jag med att göra mkt ljusa slingor i omgångar, så blev det inte fullt lika mkt hår att blondera sen.
  • isvinter

Jag var mellanblond, naturligt, och använde mood ultrablond och det blev pippigult.

• Zenndie

utväxt runt 30 min, hade i 10 min o blev för ljust..( är mellanblond )..tjock creme som var svår att få jämn, ne inge vidare

Svar på tråden Ngn som provat nya mood blondering eller slingblondering?