• TinaElisabeth

Kan en 6 veckors bebis ha ont i halsen?

Min son har senaste dygnet strulat väldigt mycket med amningen. Han tar en eller ett par klunkar sen släpper han och skriker, trots att han är hungrig.

Jag har funderat och funderat och kan inte komma på nåt som är fel. Så nu undrar jag om någon har erfarenhet/kunskap om halsont hos så små barn!? Han är inte varm, inte snorig eller påverkad i allmänhet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-11 21:22
    Han skriker mer än vanligt förstås.

• Svar på tråden Kan en 6 veckors bebis ha ont i halsen?
  • aspenbäck

Min bebis gjorde samma sak, det kom inte tillräckligt snabbt för att han skulle bli nöjd, kunde bara äta om brösten var sprängfulla. Lider med dig , det är verkligen jätte jobbigt, jag slutade amma till slut mot min vilja för att det inte funkade, blev bara ett stort stressmoment, har tyvärr inget bra tips, bara att jag känner igen det. Lycka till

• aspenbäck

Kom på att ngn tipsade om att pumpa lite i början så att det rann på bra på en gång när bebisen skulle suga

• aspenbäck

Om det är det som är felet dvs =)

• TinaElisabeth
    aspenbäck skrev 2009-03-11 21:23:49 följande:
    Min bebis gjorde samma sak, det kom inte tillräckligt snabbt för att han skulle bli nöjd, kunde bara äta om brösten var sprängfulla. Lider med dig , det är verkligen jätte jobbigt, jag slutade amma till slut mot min vilja för att det inte funkade, blev bara ett stort stressmoment, har tyvärr inget bra tips, bara att jag känner igen det. Lycka till
    Hmm, det låter ju trist. Jag tror inte att det är det som är felet, för det sprutar ut mjölk ur brösten så fort han kommer i närheten.
  • maria12

min dotter gor sa ibland nar hon har magknip....inte kolik direkt, men nar hon kanske ar lite gasig eller fore hon ska bajsa. Kan bara handa pang bom ibland, mitt i amningen eller i borjan.
    For mig hjalper det da att samtidigt som hon ammar ta tag i hennes fotter och lyfta benen upp och ner (upp mot magen och sen ner igen), fram och tillbaka.....vanligtvis pruttar hon eller bajsar eller lugnar ner sig da efter ett tag.
    Kan ju vara vart att testa i allafall.

• Ellu

Vår son hade flera halsinfektioner när han var liten bebis. Han gjorde precis som er son när han åt. Det visade sig sen att han var ordentligt röd i halsen. Så visst kan de ha ont i halsen även när de är 6 veckor.

Svar på tråden Kan en 6 veckors bebis ha ont i halsen?