• Livsfrö

Mutsy barnvagn?!

Hej!

Ni som har erfarenheter av Mutsy barnvagnar, är de att rekommendera? Vad är bra och vad är dåligt med dem?

Vi funderar främst på en 4rider eller Slider, och vill att den ska funka både i stan (där vi bor) samt klara sämre väglag (i stan och ute på landet... dock ej i skogen;)).

Min sambo har sett vagnarna live, vi ska kolla tillsammans i helgen men det kan vara bra att ha liter kött på benen! Jag har haft supersvårt att hitta en vagn jag vill ha... Det lutar annars åt Bugaboo...

Vad rekommenderar ni?

• Svar på tråden Mutsy barnvagn?!
  • Tili

Jag har haft både Mutsy urban rider och Bugaboo.

Nackdelen med mutsy är att den väger multum. Bugaboo är helt klart bättre men är däremot inte den ultimata vagnen i skogen. Det går att köpa till vinterhjul till bugaboo men det är ju lite struligt att behöva byta.

Jag älskade min mutsy men blev helt kär i bugaboo (har haft två bugaboo) så jag röstar på den!

• Diana och Thea

Vi har haft Mutsy och den har två stora nackdelar. En att den är TUNG och två att sittdelen är så konstig , barnet hände med benen och åkpåsen hängde utanför sittdene på ett skumt vis(vi hade aldrig liggdelen). Tyckte inte den var skön att köra heller.
    Har haft två Bugaboo vagnar och den är våran favorit så den skulle jag rekomendera.
    Vi går i skogen = aldrig och på landet på sommaren kör vi Bugaboon utan problem. Det finns ju vinterhjul och vi använder dem när vi åker skidor i fjällen men aldrig på landet eller i stan. Behövs inte. Bugaboo är våran favoritvagn
    Min kompis använder däremot vinterhjulen fitigt då de är ute på sin stuga och tycker det funkar perfekt. En 4 hjulig med fasta hjul när det behövs och en smidig med svängbara hjul till vardags.

• Livsfrö

Tack för tipsen!

Vi grottade ner oss i båda vagnarna på en butik i lördags, och det verkar bli en Bugaboo. Den verkar både lättare, praktiskare och smidigare, mer genomtänkt etc. Och dessutom blir den nästan 2000 kr billigare när man slår ihop priserna på ett helt kit!

• Karolina75

Jag söker på trådar om Mutsy för att försöka få mig en uppfattning om vagnen. Jag blir förvånad när jag ser att ni är några som skriver att den är tung. Vilken mutsy är det ni har då? Vad jag förstår så ska mutsy 4-rider med liggdelen inklusive luftdäck väga 11kg - stämmer det eller har jag fått fel information av leverantören som jag skrev och frågade? De skrev även att 4-rider light endast väger 9 kg. Det låter ju jättelätt, vilket jag trodde var en av fördelarna med vagnen! Jag har aldrig sett en en Mutsy live utan endast på nätet och vill veta allt om vagnen innan jag slår till och i så fall handlar på nätet!

• Karolina75
    Caeruleus skrev 2009-06-10 20:32:18 följande:
    Jag tror att det bara är själva chassit som väger så mycket. Sen tillkommer sittdel eller liggdelen. Iallafall om det som står i denna FAQ-tråd är korrekt www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
    Tack så jättemycket! Som jag sökt efter trådar om Mutsy här på FL utan att hitta!! Det stämmer säkert som det står på den tråden. Blir dock lite irriterad på Babybee, dit jag skrev och frågade just hur mycket den skulle väga inklusive en liggdel. Jag frågade även om det var lufthjul både på 4-rider light och vanlig 4-rider och de svarade att det enda som skiljer är tyngden, vilket inte heller verkar stämma om man läser denna tråden. Plötsligt verkar inte Mutsy som ett helt bra alternativ längre:o(
  • Påjäsning

vi har en mutsy 4-rider och är supernöjda med den. den största fördelen gentemot bugaboo tycker jag är att barnet ligger så högt upp. en annan fördel är att de främre hjulen är större. sen tycker jag det är kul att ha en barnvagn som inte så många har.

• Caeruleus
    Påjäsning skrev 2009-06-11 10:47:33 följande:
    vi har en mutsy 4-rider och är supernöjda med den. den största fördelen gentemot bugaboo tycker jag är att barnet ligger så högt upp. en annan fördel är att de främre hjulen är större. sen tycker jag det är kul att ha en barnvagn som inte så många har.
    Det är framförallt de två argumenten som gör mig sugen på vagnen. Vad tycker du är sämre med Mustyn?
Svar på tråden Mutsy barnvagn?!