• Peonia

Fyllda tunnbrödsrullar...?

Jag ska på ett knytkalas i morgon, det blir ett stort buffebord är det tänkt. Jag ska göra fyllda tunnbrödsrullar att ta med. Nu undrar jag om någon har tips på vad de kan innehålla tex? JÄTTETACKSAM hjälp då jag är rätt ovan ;)

• Svar på tråden Fyllda tunnbrödsrullar...?
  • hejlis

potatissallad och gravad lax eller rostbiff. + några salladsblad, vanlig isberg & ruccola?

Skagenröra, lite extra räkor + ngt grönt

• Peonia

Kryddburken: Kul att se din blogg, jag som redan läser alltför många men ändå... Vilken skinka ska det vara? Finns ju så många att välja på.

• MiniMej

fick ett recept av en jobbarkompis idag som va fylld tunnbrödsrulle,

man lägger ut 4 st tunnbröd så det bildar en rektangel,sen blandar man ihop skalade räkor, cremefraiche, dill och lite gräddfil och bred ut det på bröden, sen rullar man ihop och dekorerar med nån smaksatt färskost man gillar och skalade räkor,citron och dill....
    sen skär man i hur stora bitar man vill ha, såg jättegott ut!

• Ann Lee

Jag brukar fylla med en röra gjord på crabfish, räkor, rödlök, dill, majonnäs och creme fraiche.

• Chozzzan
    Ann Lee skrev 2009-03-12 00:07:56 följande:
    Jag brukar fylla med en röra gjord på crabfish, räkor, rödlök, dill, majonnäs och creme fraiche.
    jag brukar göra nästan samma. fast med tonfisk istället för crabfish och räkor
  • Kryddburken
    Peonia skrev 2009-03-11 22:31:35 följande:
    Kryddburken: Kul att se din blogg, jag som redan läser alltför många men ändå... Vilken skinka ska det vara? Finns ju så många att välja på.
    Det spelar inte nån roll alls vilken skinka, jag använde rökt tunnskivad skinka. Men det funkar också med strimlad skinka, strimlad rökt picnicbog, kokt skinka etc etc..
  • godishjärtat

Jag brukar fylla med philadephiaost, lite vasabi( eller vanlig pepparrot) och rökt lax, toppa med lite gräslök.. Supergott

• 2filurer

jag brukar bre med philadelphia med smak av vitlök och örter tror jag de är.
    sedan lägger jag en skiva gravad lax och rullar ihop och delar i 2cm skivor, dekorerar med citron och dillkvist. Jättesmarrigt, lycka till!

Svar på tråden Fyllda tunnbrödsrullar...?