• feelings

Hur ofta har du sex i försöken att bli gravid?

Okej tjejer,damer ( o allt vad ni kallar er )
    Ni okänsliga, svara gärna... ni känsliga.. peppa er till att svara...

Men som en förberedelse i sina försök att bli gravid ...

* Hur ofta har ni sex per månad i era försök att bli gravid?

Kör ni varannan dag eller var tredje eller varje dag eller rent utav flera ggr per dag?

Bröllopsdag idag .. ja iallafall till tolvslaget ;)
  • Svar på tråden Hur ofta har du sex i försöken att bli gravid?
  • Minxy

Eftersom min sambo lätt skulle kunna ha sex flera ggr/dag så kör vi efter hur ofta jag vill - annars skulle vi inte göra annat än ha sex *s*

Jag blir automatiskt mer sugen under ÄL-veckan (5 dagar innan, under och ca 2 dagar efter). Gissar att det är rent biologiskt fixat så.  Under ÄL-veckan har vi sex typ 1 gång/dag.

Under resten av månaden är det sämre. Under mensveckan har vi inte sex alls. Under de övriga 2 veckorna handlar det om sex i gång var 3:e dag.

Kan gissa att vi har sex i snitt 10-12 ggr/månad.

***S+M=L***
  • Thinner

Med första barnet började vi försöka utan en tanke på nånting. Vi slutade med p-medel helt enkelt och 2 veckor senare plussade vi

Med andra barnet vart det lite knivigare. Slutade med p-medel i Oktober, blev gravid men det slutade i MF. Hade då sex som vanligt den månaden.
    Under November hade vi sex också som vanligt men mensen kom ändå.

Då la vi in en extra växel i December. Hade sex var och varannan dag några dagar efter mensen slutat och 2 veckor framåt Vi hade till 99% väldigt skoj *haha*

Plussade på AnnanDag jul och är snart i vecka 16 nu

Man Lär Sig Leva Med Sig Själv...
  • pezz

Jag har hört att det ska räcka med var 3dje dag men när du vet att du har ägglossning ungefär kanske ni ska ha sex varje dag den veckan runt där borde ju lyckas då

• viiinter

Vi hade sex 2 dagar under hela oktober månad (!) mer hann det inte bli, med 2-3 dagars mellanrum. Jag plussa i november '08. För oss tog det 7 månader innan jag blev gravid. Hade jag inte fått mf 2 månader innan hade det bara tagit 5 månader.

Hurvida vi prickat in ÄL eller inte vet jag inte då jag inte känner av min ÄL och inte heller använt ÄL-stickor. Har däremot "följt" FL's ÄL-beräknare om när man "vanligtvis har ÄL". Den verkar ju stämmt in någolunda på mig..

• Kinya

Vi hade sex var till varanna dag mellan mens och ÄL och jag blev gravid på första försöket. Sen blev det dock missfall men det har ju inget med det att göra. Vi kommer göra likadant när vi försöker igen i maj.

• WhiteAngels

Första barnet var dag flera ggr -det funkar trots allt
    Andra körde vi efter äl test ca varannan dag o samma med tredje

• Goose berry

Hej!

Sedan senaste mensen har vi kört på varannan dag utan undantag..
    Har BIM nu i dagarna.. Så får se om det har fungerat..

En annan fråga..

Kan det verkligen stämma att det tar 90 dagar som han skriver i artikeln för spermierna att bli redo innan de kan befrukta kvinnan, låter ju galet??!!

• paddanpuff

Vi var värre än kaniner typ från ett par dagar efter att min mens slutade tills det inte fanns en chans till att ÄL kunde vara kvar..kan säga att det inte var kul till sist..
    Tog 7 månader + apiforce intag är att tillägga.

Svar på tråden Hur ofta har du sex i försöken att bli gravid?