• synanceia

Hur få färgat svart hår till brunt?

Min riktiga hårfärg är brunt....mer åt det lite ljusare hållet. För ett antal år sen färgade jag det svart och nu har jag tröttnat. Hur får jag tillbaka min gamla hårfärg utan att behöva klippa av allt eller gå till frisören?

• Svar på tråden Hur få färgat svart hår till brunt?
  • MinEmPsi

Jag har försökt då jag hade svart att färga brunt men för mig gick det inte riktigt.. men hade iförsig färgat svart ganska nyligen då jag sedan blev less!
    men tror jag fick advända ett par färger brunt innan det gick..

(men ett rekomendation är att aldrig få för sig att när man har färgat håret svart och sedan vill bli blond!!blekning och sedan blondera det! blev regnbågsfärger )

• MamiElin

detta har jag gjort ett antal gånger då jag byter hårfärg typ varje månad haha. Jag blekte ner håret några nyanser och sedan satt jag i brun färg. Du kan också avfärga håret och det blir ju alldra bäst om du går till frisör. Meen det kostar ju en massa.. Men jag skulle rekommendera att bleka det några gånger, två räcker nog.. sedan sätta i den bruna färgen :) Hoppas det går bra! Kram

• enlitenbitkaka

Är du fattig, gå till frisörskola! Mitt bästa tips

Annars; köp avfärgning och använd i håret. Garnier Nutrisse har en. Sen köper du en av deras toningar. Jag använder 5.0 "Ljusbrun" och den blir mörkbrun på mig som är mörkblond naturligt.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
Svar på tråden Hur få färgat svart hår till brunt?