• MamiElin

Citat från dina barn! :D

Såg nyss en tråd om massa roliga saker man säger när man fått barn.. Så nu tänkte jag om vi skulle dela med oss av alla roliga citat från våra ungar, eller andras, syskon med mera :D

Exempel, från min lillebror 4 år..

"Igår va jag i Thailand med farfar och åkte ferrari!"

han har aldrig vart utomlands och farfar e tyvärr död.. men vilken fantasi..

Till en pojke på mitt gamla jobb
    "-ska du inte bygga en myrstack med alla andra?"
    "-nää det e lite för barnsligt för mig, jag ska leka i sandlådan istället!"

Haha så gulliga :D Dela med er :D

• Svar på tråden Citat från dina barn! :D
  • Ronjah

Sonen (tre år) höll på att leka med sin blixten mcqueen-bil när plötsligt krasch bilen flög in i väggen.

"Milton du får inte kasta saker!" (jag)

"Men blixten ville flyga ju" (sonen)

"Blixten får inte flyga här inne" (jag)

"Men blixten sa att han fick det" (sonen)

"Men det är jag som bestämmer här och jag säger att blixten inte får flyga här inne!" (jag)

"Allt är möjligt här på livet" (sonen)

• Lostic

''Du är beige''- min 5 åriga dotter om sambon.

• Mother of 5

Inte så roligt kanske, men sött.

Dottern brukar säga: "Mamma, jag älskar dig och du älskar mig också".

Hon är idag 4,5 och hon har sagt det sen hon var 3

• Lostic

haha kom på en till ''Om du inte hjälper mig städa mitt rum ska jag gömma dina skor så du inte kan gå ut och leka mamma''----behöver jag nämna de arga ögonbrynen å pekfingret? vaddå lillgammal?

• NettanFjärtan

mamma har berättat att när jag var barn och så var det typ första gången som jag såg snö för det hade snöat under natten och när jag vaknade så var det vitt på marken och så sa jag till mamma "Titta, Manne gjort!" och såg hemskt förskräckt ut.
    Jag syftade då på min storebror Emanuel (manne) som brukade hitta på massa hyss och ofta fick skäll av mamma o pappa. så jag trodde att det var hans fel att han hade gjort någonting så att det blev vitt på hela marken utanför. jag var väldigt förskräckt.
    Så då gick jag in i hans rum och skulle väcka han och så sa jag "Manne, vad du gjort?" och tittade på honom med arg min.

En gång när jag och mina yngre syskon fick följa med storasyster in till stan på tivoli lr vad det nu var (vi var 6, 5 och2) så skulle vi äta på
    mc donalds (och det var extremt sällsynt att vi gjorde nått sånt) så frågar storasyster oss vad vi vill ha. så säger evelina 5år "kan jag få köttsoppa?"
    Nej jag tror inte att dom serverar köttsoppa på mc donalds svarar storasyster... "men jag vill ha köttsoppa" säger evelina och ser jättebesviken ut.

• NettanFjärtan

Mamma började upptäcka att det försvann tvålar från toaletten. hon la fram nya och hon la fram nya och ändå var dom alltid slut så tillslut började hon spionera lite och så var det min storebror (7 år då) som var den skyldiga mamma kom på honom på bar gärning med att spola ner tvålen i toaletten. Och hon frågade honom varför. "Dem vill ju vara med sina kompisar" svarade lilla sebastian som om det vore det mest uppenbara och självklara i hela världen... haha

Förmodligen så tappade han tvål nr1

• fruis

Mitt ena barn sade som fyraåring: Kompromiss - det är när ingen får som de vill.

Rätt kloka ord tycker jag. Barn är oändligt smarta.

• magplask

jag var barnvakt åt en kille som var 5 år förut, ett tag sa han hela tiden "det är ju absurrrrrt!" om allting :p med riktigt artikulerande r också hehe.

• ALisaE

Jag och min son (4år) var i en lekpark där han och en flicka gungade i en stor gunga. Jag gav fart åt dom och frågade om det killades i magen. Jag får till svar av min son "Nä, bara i snoppen!"

Jag har många fler, men kommer inte på nån just nu. Får väl skriva in hit allt eftersom

• Lostic

Dottern klämde ur sig en riktig tankeställare för bara nån timme sedan '' Mamma, jag har ramlat på rushkanan på dgis idag, så jag ha ont i rumpan, tur att jag ska till tandläkaren!'' Hmmmm.....jaha...?! haha

• ALisaE

"Tyst mamma, jag hör inte reclownen" (=reklamen) Det verkar som att reklamen är viktigare än själva barnprogrammen när man är 4 år

• Små Hjärtan

Jag: Snälla gubben ta bort dina fötter från mig är du snäll
    sonen: varför??
    Jag: Jag hatar fötter
    Sonen: Men mamma, varför har du då själv ett par??

Ha ha min son är för härlig. Han kommer jämt men nya såna saker.
    Till denna hör då att jah har fruktansvärd fotfobi

Live everyday like it´s the last one
Svar på tråden Citat från dina barn! :D