andeta skrev 2009-03-12 00:35:37 följande:
Det vi vill ha hunden till är en som följer oss ut i naturen på sommrarna och en som vill ut och bus i snön på vintern. Vi älskar att vara ute och göra saker och självklart så vill vi ha hunden med oss.Anledningen till att vi undrar är för att en mindre hund kanske gör illa sig över stockar och stenar ute i skogen. En större hund har lite längre ben...Vad har ni för tips? Tack för at ni svarade så snabbt =)
Jo, ifall ni vill ha hunden med er ute och ni själva är ute mycket, så kan jag tycka att detta är en perfekt hundrasblandning för er.
Men sen krävs ju också en Bra och bestämd uppfustran! med tanke på blandningen.
Och med tanke på när dem kommer in i trotsåldern så kommer det ju inte bli en liten hund av det hela så man får nog se till o va mer än 1 persson också skulle jag tro men de e du ju redan.
Har en blandning mellan Rottweiler och Vhorste världens knäppaste blandning kan jag tycka, men helt otroligt underbar är han. Han är själv i trosåldern nu och kan va lite se o så med när det gäller o lyda o han har börjar springa iväg med ens skor o försöker rymma, och har lärt sej öppna dörrar och ja allt möjligt. Men har man tålamod så ska man kunna ha vilken ras som helst!
Har man tiden och tålamod kärleken och pengar till det hela så spelar de inte så stor roll vilken ras man väljer. Allt hänger på ägaren.. men gäller o veta hundens egenskaper o vad den behöver. Läs mycke om Schäfer/husky o se dess behov. :)
Bara till o Googla på det ! :) Lycka Till!