• CIVAG

Någon i Älvsjö eller i trakten som ska föda april/maj?

Hej,
    jag har just flyttat till Älvsjö från västra sidan om stan och har inte alls koll på området än mindre har jag några fika/snackpolare här. Skulle vara kul om det fanns någon/några som snart ska ha barn som man skulle kunna umgås med. Det blir väl en mammagrupp på BVC sen men det kan vara kul att ha kontakt innan. Är halvtidssjukskriven nu och kommer bli heltidssjukskriven från första veckan i april så det finns tid att gå på Älvjöbageriet och fika :) Är själv 38 år och väntar mitt andra barn den 27/4.

/L

• Svar på tråden Någon i Älvsjö eller i trakten som ska föda april/maj?
  • HELAH

Här har du en. 36 år. Väntar tredje barnet i början av maj. Tror du det blir mammagrupp på BVC för oss (trodde det var för förstagångsföräldrar bara. Går du på Älvsjö mvc/bm?

• CIVAG

Vet inte hur det är nu för tiden. Mitt första barn är 9 och då fanns det grupper även för de som fått förut. Jag går på MVC hos Barnmorskorna i Gamla stan/BB Stockholm. Bodde i Traneberg när jag blev gravid och visste ganska snart att vi skulle flytta plus att jag jobbar på Kungsholmen så det var mest praktiskt att ha MVC i mitten av allt.

• Jempix

Hej hej!

Jag bor också i Älvsjö, är 35 år och väntar mitt andra barn i mitten av maj. Har fått för mig att mammagrupperna mest är för förstagångsföderskor, vilket jag tycker är lite synd. Vet dock inte hur det är på BVC i Älvsjö då jag går på MVC på Södra BB.

• ep83

Hej på er! Jag går på MVC i älvsjö. Bor dock i årsta. Mitt första barn jag väntar. Det finns en färödragrupp men den känns inte så seriös på nåt sätt. Skulle vara kul att se "vana" mammaor oxå.. // Emily

• Frijon

Hej!
    Bor i älvsjö och går på MVC här.
    Väntar mitt andra barn i början på maj, och börjar bli riktigt trött på att vara gravid nu. Svårt att andas, mycket sammandragningar, trött, halsbränna.

Ang. föräldragrupper på BVC, så fick jag beskedet när jag gick där sist (med sonen) att det bara var för förstagångsföräldrar, för om man hade fler barn, så hade man inte tid...
    Vet väl egentligen inte om de där träffarna gav mig så mycket, men det är alltid kul att träffa folk.

• Lilla Lotta

Hej alla, jag bor oxå i Älvsjö. Väntar nr 3 till början av juni, har en tonårsdotter och en son på 4. Ses gärna.

• snuttan347

Jag bor i örby området men har BF 3 Juni lite senare än ER andra men ändå går på mvc i Farsta väntar mitt första barn..

• vicke74

Hejsan! Bor i Hagsätra, inte långt från Älvsjö, och väntar mitt andra barn den 8 april. Man blir ju lite utelämnad till sig själv i och med att man inte hamnar i någon föräldragrupp annat än med första barnet, men då är det ju bra med forum som detta

• CIVAG

Hej,
    här startar jag en tråd och sen hör jag inte av mig mer....snyggt jobbat :)
    Några av er ska ju ha tidigt nu i april, har det hänt nåt? Själv ska jag ju ha den 27 :e och väntar nu med anspänning för att se om inte det ska hända nåt tidigare.
    Jag är nu heltidssjuksskriven och fösöker vila vilket är svårt när min dotter har påsklov. Hon är hemma och vill att det ska hända åtminstone nåt varje dag...
    Ska vi försöka ses innan alla har fått? Vi kan såklart ses sen också men det kan ju vara kul innan med.
    Fick förresten veta av barnmorkan att jag antagligen hör till BVC i Liseberg trots att jag bor 500 m från BVC i Älvsjö. Vet ni vart ni hör?

• Lilla Lotta

Antar att man får välja BVC på samma sätt som man väljer MVC, eller?
    Tillhör Fruängens BVC med sonen, så jag antar att det blir samma den här gången. Det är lite konstigt då vi har närmare till Älvsjö, men det känns som det inte spelar så stor roll.
    Är lite avis på Er som har bf nu i april, själv har jag 10 dryga veckor kvar att kånka runt på magen.

Svar på tråden Någon i Älvsjö eller i trakten som ska föda april/maj?