• GuteCarra

Easy Walker duo eller Babytravel dublin?

Väntar tillökning i augusti. Stora tjejen kommer då att vara 1år 7mån, så vi har konstaterat att vi nog behöver en syskonvagn. Valet står mellan en Easy walker duo och Babytravel dublin. Vad är för och nackdelar med dessa vagnar. Vilken hade ni valt?

• Svar på tråden Easy Walker duo eller Babytravel dublin?
  • jeaxx77

Vi är i samma sits och väntar tillökningen i april.
    Vi valde en easywalker duo. Den är den lättaste vagnen (13kg), den blir minst när man fäller ihop den och den är smalast av de vagnar jag testat (förutom P&T då förstås).

Jag upplever babytravel som tung och ganska klumpig + att ajg har dålig sikt framåt med den.

Nya easywalker har ett bra UV-skydd i sufletten.

• GuteCarra
    Svar på #1
    De låter ju toppen. De lutar åt Easy Walker för vår del med men ville ändå höra mig för innan vi bestämde oss. Har ni redan köpt en? Kan annars tipsa om ett bra erbjudande från www.barnensgruva.se/ ;o)
  • GuteCarra

Ingen mer som har någon åsikt?

• Decemberpyret06

Har en EW duo och är supernöjd. Höll också på att vela fram och tillbaka länge, men tillslut föll det på denna. Tycker inte att det finns en helt 100 % optimal vagn, men denna var nära nog. Nackdelen är ju att båda sittsarna är vända framåt, men å andra sidan finns ju storebror jämte lilltjejen, så hon har lite sällskap. Sen använder jag vår gamla Emmaljunga när brorsan är på förskolan. En annan nackdel är regnskyddet. Gillar inte dessa som är liksom stela i plasten, vill ha de lite prassligare.

Tycker att EW'n är lätt att köra och har flera lite fiffiga fack.

Svar på tråden Easy Walker duo eller Babytravel dublin?