• Rallyprincess

När kan man "flytta ner sängen" i spjälsängen?

Jag undrar när man ska/kan flytta ner skivans läge i spjälsängen? Min bebbe är 5 mån och sover fortf på högsta läget..

När flyttade ni ner den?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden När kan man "flytta ner sängen" i spjälsängen?
  • ForeverAlice

Hej!

Det kan du göra när du vill.
    Vanligast är ju att sänka den när barnet kan ställa sig upp mot saker eller kryper
    just för att förhoindra att de trillar ur.
    Tror tjejen var 6-7 månader när vi gjorde det.

• TheMother

Vill minnas att jag läst att det ska man göra när de börjar sätta sig upp, kan det stämma?

Min son är också 5 månader men jag har redan sängen längst ner och ena långsidan bortpolockad då sängen står mellan min säng och väggen. Inte för det spelar nån roll än då sonen sover med mig i sängen än så länge. Men vid påsk ska det bli ändring på det har jag tänkt :)

Mamma till Anton 080920
  • Anna med 3 trollungar

Jag hade tänkt att sänka sängen när han börjar att försöka dra sig upp mot saker. För att förhindra att han trillar ur

• nr 1

Jag har en liten latis som inte rört sig så mycket så vi sänkte till mellannivån strax föra 7 mån, när hon var ca 9 så sänkte vi ner den till lägsta. men vet flear som har rörligare barn än min lilla tjej som fick sänka redan vid 5 mån.

• Petra 1980

Vi sänkte ner sängen ett steg när agnes började svänga sig, för att hon inte skulle falla på mig när vi sover. :)

• Anne69

Vi sänkte nyligen, när hon var 7 månader. Då hade hon börjat vända sig när hon sov och vi fann henne allt oftare på magen. Nu när det har gått ett par veckor känns det jätteskönt - ungen river snart sängen

• Rallyprincess

Hmm mellan läge? Har ni det på eran spjälsäng?? Jag har endast två lägen,...ett uppe och ett nere...??

• Queen70

Man Kan väl göra det från day one om man vill, men då det inte innebär några fördelar för en själv så har man den väl i högläge så länge det känns tryggt. Jag har haft min i högläge lite väl länge och flyttade ned den här i veckan du ungen konsekvent börjat ställa sig och vingla över kanten (8 månader) Borde nog ha flyttat ned den redan när han började ställa sig på knä i sängen....

• Petra 1980

Vår spjälsäng har tre lägen. Uppe, mellan och nere. :)

• Starlet1
    Rallyprincess skrev 2009-03-12 13:03:42 följande:
    Jag undrar när man ska/kan flytta ner skivans läge i spjälsängen? Min bebbe är 5 mån och sover fortf på högsta läget..När flyttade ni ner den?Tacksam för svar...
    Jag flyttade ner den när han kunde ställa sig upp i den.
  • Blåbärssaft

Vi flyttade ner den förra helgen. Ludde är sju månader och började häva sig upp mot spjälorna, samt kika över kanten...det hela inträffade över en natt så vi paniksänkte den för att förhindra en olycka!
    Annars är det som tidigare trådskrivare redan skrivit väldigt individuellt, när er bebis börjar röra sig mycket och ni upplever att det kan vara fara så sänk!

• Rallyprincess

Petra 1980 skrev 2009-03-23 16:34:53 följande:

Vår spjälsäng har tre lägen. Uppe, mellan och nere. :)
    Vad för spjälsäng har du? =))
  • twistedtofit

Vi sänkte för några veckor sen från mellan till längst ner. Sonen är 8 mån. Han har nämligen börjat resa sig mot allt och även i sängen nu.

vi har oxå tre lägen!

• nelli08

Det kan du göa när du vill.
    Eftersom att min dotter sover i sitt egna rum så var jag tvungen att tänka steget före henne. Att sänka den innan hon kommer på att resa sig upp.. Hon var väl 5 månader när jag gjorde det.

Svar på tråden När kan man "flytta ner sängen" i spjälsängen?