Tack för ditt intresse, men nej tack.
Jag är väldigt aktiv i mitt arbetssökande och förra veckan skickade jag brev till några butiker här i stan. Jag skickade med CV och personligt brev. Hur som helst.
Jag fick precis post och har fått brev ifrån en av butikerna jag sökte förra veckan. De skriver:
" Tack för din intresseanmälan om att jobba hos oss"
Vi har inga lediga tjänster och vi är inte behov av mer extrapersonal. Vår planering inför sommaren är också klar.
Vi får väldigt många intresseanmälningar (...) vi har inte möjlighet att arkivera ansökningar inför framtiden (...)
Därför returnerar vi din ansökan.
Tack för visat intresse bla bla bla..
Jag blir så irriterad. Mest för att jag fick tillbaka ansökan. Lönt, ville de inte ha mig kunde de ha slängt skiten. Det är ju inte så att jag blir glad och kan använda den ansökan till ett annat jobb (det står datum, den är riktad för just denna butiken) osv. Jag tar illa vid mig.
De får säkert många ansökningar och det är säker lika jobbigt för dem som för mig. Men ändå. Det tär på mitt tålamod i alla fall.
Någon mer än jag som reagerar så här?! Har ni varit med om det samma? Nu har jag skickat flera ansökningar till flera butiker, visst hoppas man på napp. Mitt syfte är att få ett sommarjobb eller helgjobb till hösten när jag studerar.