• Majras

Kan man spela ps2 spel på ps3 konsoll?

Vårt ps2 håller på att lägga av. Funderar på att köpa ps3,men kan man då spela alla spel som vi har på den?

• Svar på tråden Kan man spela ps2 spel på ps3 konsoll?
  • jummie

Har lixom för mig att det inte gick....är inte så helt insatt i det hela men mitt SingStar går då inte att spela på PS3:an

• TheMother
    jummie skrev 2009-03-12 13:43:48 följande:
    Har lixom för mig att det inte gick....är inte så helt insatt i det hela men mitt SingStar går då inte att spela på PS3:an
    Vi har köpt singstar för 2:an och spelar på vår ps3:a och det går utmärkt :)
    Mamma till Anton 080920
  • TheMother

Frågade min sambo om det går att spela ps2-spel på ps3, det går till 95% om man har en lite äldre ps3:a, de nya har inte det stödet

Mamma till Anton 080920
  • TheMother

Nu säger han att han inte vet hur det är med den absolut senaste modellen av ps3.
    Ursäkta för massor av inlägg :)

Mamma till Anton 080920
  • jummie
    Svar på #4
    Vi har den aboslut senaste o där går det inte att använda vårt PS2 Singstar
  • c0ol

Om man har den äldre 60Gb ps3 så går det att spela, men inte alla ps2, dom nyare klarar inte det, förutom då singstar, men du måste då först starta med singstar för ps3, dessutom så måste man ladda ner en uppdetering från nätet, men det görs med automatik när man spelar singstar och är uppkopplad mot internet.

• c0ol
    Skogsola skrev 2009-03-13 21:51:37 följande:
    ska gå att kolla på deras hemsida om de aktuella selen funkar
    De ps3 som säljs nu fungerar inte med ps2 spel, förutom med singstar som jag skrev
  • Birry

Ursäka om jag "kapar" en gammal tråd: Är det någon av er som svarat (eller någon annan) som provat ps2 Singstar i en PS3:a (80 gb)? Har läst att om man har ett ps3 singstar-spel så kan man "under pågående spel" byta och stoppa i en ps2 singstarskiva så ska det funka. Har det funkat för er?

• c0ol
    Birry skrev 2009-05-17 13:40:06 följande:
    Ursäka om jag "kapar" en gammal tråd: Är det någon av er som svarat (eller någon annan) som provat ps2 Singstar i en PS3:a (80 gb)? Har läst att om man har ett ps3 singstar-spel så kan man "under pågående spel" byta och stoppa i en ps2 singstarskiva så ska det funka. Har det funkat för er?
    Ja det fungerar, bara du har uppdaterat ditt singstar till ps3.
  • Birry
    c0ol skrev 2009-05-17 19:18:07 följande:
    Ja det fungerar, bara du har uppdaterat ditt singstar till ps3.
    Härligt! Tack för ditt svar! Nu ska det shoppas schlagerskiva!
  • luzorsus

angående singstar så måste man ha köpt ett singstar för ps3 och sen kan man på något sätt, spela ps2 singstar spelen oxå....

• Birry

Halloj! Nu har jag provat och kan berätta att det funkar för mig också! Alltså: Startar Singstar med mitt Singstar PS3-spel (Abba...) och när man är inne i det kan man "byta skiva" och då är det bara att stoppa in ett Singstar PS2-spel! Toppen!

/Birry som skrålar schlager hela dagarna!

Svar på tråden Kan man spela ps2 spel på ps3 konsoll?