Han vill inte vara tillsammans med mig längre men han vill att vi ska göra allt vi gjorde tidigare.. Hur skulle ni ha gjort?
Jag och min kille (eller mitt ex nu då..) har varit tillsammans i tio månader. Han har hela tiden haft problem med att jag har 2 barn men har väl gillat läget och vi har mest setts varannan vecka när jag inte haft barnen.
Nu har situationen ändrats så jag har barn jämt utom varannan helg.
Igår sa han att det inte känns bra. Han älskar mig med mår dåligt över situationen. Senaste veckorna har jag inte haft så stor fokus på honom för det har skett dödsfall i familjen och jag har börjat ett nytt jobb så tankarna har varit på annat håll.. jag trodde att han skulle se det för var det var och vänta tills det här lugnat ner sig lite men nu släppte han bomben igår att det är slut.
När han sagt det var han hur gullig som helst. Han sa att han känner sig lättad men som en skit som säger det här nu när jag har så mkt annat att tänka på förutom oss. Men samtidigt vill han vara ärlig mot mig och det är väl bra.. lite taskig timing bara..
Till saken hör att under vårt förhållande har jag aldrig känt mig 100% trygg med att jag har honom fullt ut. Han har stora problem med att binda sig och ge sig helt till mig. Han har också alltid sagt att han vill ha mig i sitt liv på nåt sätt. Nu förstår jag vad han menade. Han vill att vi ska fortsätta ses och göra allt vi skulle ha gjort, dvs umgås, festa, kolla film, älska osv.. Han klarar bara inte av att vara i ett förhållande.
Jag är förvirrad. Han vill ha allt men ändå inte ha mig. Hade jag inte varit så kär i honom som jag är hade jag sagt att det blir antingen eller, men nu kan jag inte tänka klart. Jag ska alltså välja mellan att ha det ungefär som tidigare, vilket jag tyckte funkade bra fast utan att vi är tillsammans då. Eller besluta mig för att vi inte ska ses annat än som vänner. Det senare förslaget känns konstigt eftersom jag verkligen älskar honom. Hur ska vi kunna umgås bara som vänner då, tänker jag. Ett annat alternativ är att bryta helt och det klarar jag inte just nu..
Vad skulle ni ha gjort? Jag tar tacksamt emot alla råd ni kan komma med.