• Anonym

råmjölk först genomskinlig/ljusgul nu plötsligt knallgul

Ja som sagt, jag är i vecka 37 och har sedan några månader sen haft ljus nästan genomskinlig råmjölk som kan komma ut ur brösten ibland. den har varit åt det gula hållet, men genomskinlig.

Idag plötsligt så kommer det KNALLGUL vätska från brösten, fick en chock! är det normalt eller? Kan det vara att man närmar sig förlossningen?

• Svar på tråden råmjölk först genomskinlig/ljusgul nu plötsligt knallgul
  • Mosaik

det är säkert för att du närmar dig förlossningen.. vissa påstår tom att det är på G när det där kommer.
    Det är den första riktigt näringsrika mjölken som bebben ska slurpa i sig sen

*stolt mamma*
  • Anonym

William o Ronjas mamma skrev 2009-03-12 15:22:46 följande:

det är säkert för att du närmar dig förlossningen.. vissa påstår tom att det är på G när det där kommer. Det är den första riktigt näringsrika mjölken som bebben ska slurpa i sig sen
    OJ!!! Spännande!! Jag som har planerat snitt om 2,5 vecka... kanske blir tidigare då

Tack för ditt svar!!!
  • Anonym

skulle bli väldigt glad om jag får fler svar

• YokohamaNr2

Jag är i v31 och har också börjat 'läcka' tyckte det var tidigt så kollade i min graviditetsbok och det är helt normalt, en tes är att det börjar så pass tidigt ifall att barnet skulle komma tidigare. (Däremot inte sagt att om du inte läcker så är det inte onormalt, alla gör det inte!)

Ju närmare förlossningen du kommer ju gulare blir den iom att den börjar bli på 'riktigt'

Du behöver inte oroa dig !

• Garderobshylla

Har ingenting med att förlossningen närmar sig, sorry ts.
    Det är bara helt enkelt så att råmjölken är såpass koncentrerad, det hade jag med båda barnen jättetidigt i graviditeten.

• Anonym
    YokohamaNr2 skrev 2009-03-12 17:19:39 följande:
    Jag är i v31 och har också börjat 'läcka' tyckte det var tidigt så kollade i min graviditetsbok och det är helt normalt, en tes är att det börjar så pass tidigt ifall att barnet skulle komma tidigare. (Däremot inte sagt att om du inte läcker så är det inte onormalt, alla gör det inte!) Ju närmare förlossningen du kommer ju gulare blir den iom att den börjar bli på 'riktigt' Du behöver inte oroa dig !
    Tack för ditt svar också! Visste inte att den blev gulare....
  • lovelyangel82

gud vad skönt för jag e i v.28 och de kom knallgult från mina.. vill ju inte att nån förlossning ska vara på g precis

Svar på tråden råmjölk först genomskinlig/ljusgul nu plötsligt knallgul