• ja74

magknip vilka droppar är bäst?

Hej
    vår lille har problem med magknip och gaser i magen. Vi har kört 10droppar miniform men undra om dom verkligen hjälper, läste att en del får ont i magen av dom så idag ska jag testa utan för att kolla om det blir skillnad.
    En del tar miniform plus pampers magdroppar erfarenhet någon?
    Är det pampers magdroppar de nya som är bra för magbakterien som ni menar?
    Fler som både ammar och ger flaska hur tycker ni det går?
    Jag tycker det är svårt att veta hur mycket tillägg man ska ge efter ammnigen när man inte vet hur mycket han får från bröstet och vår lille kille äter så länge det bjuds :)

• Svar på tråden magknip vilka droppar är bäst?
  • Hackemamma

För oss hjälpte det först när vi började ge 20-30 droppar! Känner en barnsköterska som sa att det inte var nån fara, de gjorde alltid så på barnavdelningen där hon jobbar :) Ger även sempers magdroppar varje kväll :D

• Joje

Menar du inte SEMPERS magdroppar, som innehåller samma bakterieflora som finns naturligt i tarmen.

Jag tycker att Sempers Magdroppar är bäst! Och sen behöver man bara ge dem 1gång/dag! Minifom har inte hjälpt någon av mina barn, dottern fick mer ont i magen av dem.

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • ja74

måste jag prata med läkare innan jag ska öka upp miniformdropparna så jag inte ger för mycket?

Jo, jag menar de sempers magdroppar. Ska köpa dom.
    Tack för era svar!

• Hackemamma

Näädå, man kan ge 20 droppar utan problem sa hon :) Fast 30 är absolu max, annars kan dom bli ännu mer gasiga, lycka till :)

• oktobermammsen

tänk på att ge minifomen en liten stund innan maten så att den hinner börjar verka i magen så att den kan bryta ner alla små bubblor. jag både ammade och gav flaska till våran lille och jag testade mig fram genom att pumpa ut bröstmjölk några gånger ungefär lika länge som han ville suga på brösten så tyckte jag att jag fick en bra uppfattning hur mycket mjölk som kommit ut och hur mycket jag sedan behövde ge ersättning för att han skulle få rätt mängd. ett hett tips för att slippa magknip också är att köpa koliknappflaska som hindrar bubblorna från att komma

• Powerwoman

När jag gav min bebis 10 droppar så hände det inget, nu har jag ökat till 20droppar plus att jag ger sempers magdroppar och det gav resultat!

Hon har nu knappt alls något magknip, och är en nöjd och harmonisk bebis:)

• Fru Moghaddam

Vad ger ni för tillägg?

Vi gav som det stod på förpackningen, i början fick han Semper men det borde förbjudas...många barn får magknip och är oroliga. Vi började med NAN och han är som förändrad, och är en glad bäbis nu!
    Mycket kan man nog påverka som mamma oxå, genom att passa sig vad man stoppar i sig, men ibland hjälper inte ens det tyvärr.

• mammabär

Vår lilla tös får semper magdroppar, och dem hjälper jätte bra. Mini form hjälpte inte på vår tös. Dessutom är dem dryga att ta. Semper tar man bara 1 gr/per dag.

• zlota

hej
    förlåt om jag hoppar in och ställer en fråga här i ditt forum..
    kan man ge både minifom o sempers droppar samtidigt..eller samma dag?
    för tycker ingen hjälper riktigt, men har bara kört sempers i tre dagar.

• Flappan

Jag gav oxå 20 droppar minifom....10 hjälpte inte här heller. =)

• MallaMorsa

SEMPERS MAGDROPPAR! De fungerar även för lite större barn och vuxna vid maginfluensa eller lätt matförgiftning.

• Hackemamma

Vi gav både minifom (20-30 droppar) och sempers magdroppar samtidigt, funkade bra =)

• Lequisha

Sempers magdroppar helt klart. Vår son kräktes bara av minifomet, medan magdropparna hjälpte jättebra.

zlota skrev 2009-03-12 16:07:44 följande:
    hejförlåt om jag hoppar in och ställer en fråga här i ditt forum..kan man ge både minifom o sempers droppar samtidigt..eller samma dag?för tycker ingen hjälper riktigt, men har bara kört sempers i tre dagar.
    Det tar ca 2 veckor innan sempers magdroppar ger full effekt, så ge inte upp även om ni inte märker skillnad direkt.
  • Lequisha
    zlota skrev 2009-03-12 16:07:44 följande:
    hejförlåt om jag hoppar in och ställer en fråga här i ditt forum..kan man ge både minifom o sempers droppar samtidigt..eller samma dag?för tycker ingen hjälper riktigt, men har bara kört sempers i tre dagar.
    Glömde, och ja, man kan ge båda dropparna samtidigt
  • emmann

Vart köper man sempers magdroppar??

• wildflower75

gav minifom i 10 dar typ..blev lite bättre..gav 20 droppar blev ännu bättre...nu sempers +minifom men inte varje mål...har fått en jätteglad bebis på tre dagar så det måste va sempers..han ler o vaknar utan att gråta, gråter inte efter ätning som innan..hmm..ja vet inte jag

Svar på tråden magknip vilka droppar är bäst?