NELLY! Måste betala för något jag inte har här hemma :-(
Hej! Handlade via Nelly i julas. Fick hem paketet inkl en faktura. Inga kläder passade så ajg valde att returnera dom genast. Tittade på räkningen som hade förfallodag 1 feb och postade kläderna. De skulle ju hinna in till Nelly innan förfallodagen så jag betalade aldrig ens räkningen.
Upptäckte nån dag senare att returnotan fanns på köksbordet. Mailade till Nelly om detta. Jag returnerade paketet i Nellyspåse där deras adress stod på och även min men någon mer info i paketet fanns ju inte förutom kläderna som låg i sina påsar. Till svar från Nelly fick jag detta;
Postat den: 2009-01-17 12:47:34
Postat av: Peter [Nelly.com]
Rubrik: RE: Missade returnotan!
Hej!
Det kan vara svårt för oss att identifiera returen men jag har nu lagt in en notering på dig. Om du inte har fått tillbaka dina pengar inom 14 dagar ber jag dig att kontakta oss igen så att vi får reklamera det hela och ordna med återbetalning.
Ha en fin helg!
NU, ett par månader senare får jag en räkning från Kreditor AB på summan från Nelly + påminnelseavgift. Jag måste betala räkningen inom ett par dagar för att inte hamna hos inkasso står det. Jag väljer att maila Nelly och fråga hur det kommer sig att jag har fått en räkning när jag har returnerat mina varor. Till svar får jag att det inte finns någon retur från mig.
Innebär detta att jag alltså måste betala 1343 kr för varor jag inte har här hemma?! Hur går jag tillväga nu?