• snillis

huvudvärk av hormonspiral

Har den senaste tiden haft en fruktansvärd huvudvärk - från jag vaknar till jag går och lägger mig. Tänkte först att det beror på sömnbrist då jag har två små barn men så slog det mig att det kanske beror på spiralen.

Är det någon som fått huvudvärk som biverkning?
    Vilken sorts huvudvärk?
  • Svar på tråden huvudvärk av hormonspiral
  • snillis

Ingen som varit med om liknande?

• snillis

Är det verkligen ingen?

*gör ett sista försök*
  • Judy

Jag har inte använt spiral men däremot har jag använt både mini-pe och cerazette som båda innehåller enbart gestagen, vilket också hormonspiral gör. Jag fick en otrolig huvudvärk av båda sorterna! Jag slutade omedelbart med dem och efter någon dag var huvudvärken borta!

Hur länge har du haft din spiral?

• snillis

Sedan september, och jag har haft huvudvärk sedan dess. trodde först att det var pga sömnbrist (har två små barn) men sedan slog det mig att det kanske är spiralen.

Får nog ringa min bm
  • Judy
    snillis skrev 2009-03-16 21:22:39 följande:
    Sedan september, och jag har haft huvudvärk sedan dess. trodde först att det var pga sömnbrist (har två små barn) men sedan slog det mig att det kanske är spiralen. Får nog ringa min bm
    Absolut ska du göra det! Usch det är fruktansvärt att ha det sådär! Min BM har sagt att jag ska inte ha någonting som endast innehåller gestagen, som p-stav, hormonspiral, minipiller.

Så himla onödigt känns det också, i alla fall för mig när minipiller var de enda som tog bort de biverkningar jag haft med p-piller men då ska denna biverkning komma bara därför!
Svar på tråden huvudvärk av hormonspiral