• Mumselumsan

Slemmiga kräkor.....Någon mer???

Vår tjej på drygt 6 veckor kräks ibland slemmiga kräkor.

Kvackelmagade, läs inte längre

Inte ofta men ibland när hon kräks så kommer det en rejäl kräka, är liksom genomskinligt segt slem uppblandat med mjölk. Någon som känner igen detta?

Hon har ofta när hon sitter och kikar och bara är lugn spott utanför munnen, liksom mellan läpparna. Inte dregel som rinner alltså, svårt att förklara  Funderar på om det har något samband med de slemmiga kräkorna. Vad tror ni? Bör jag oroa mig?

• Svar på tråden Slemmiga kräkor.....Någon mer???
  • Hackemamma

Jag undrar samma sak... min 3 månaders har också ofta skummigt spott mellan läpparna :)

• Sannlycke

Min kille på tre månader har alla möjliga sorters kräk Bl.a sånt där slemmigt med lite mjölk i. Jag oroar mig inte det minsta. Det äckligaste är det där som verkligen luktar spya..hua!!

• Akita

Hej!

Min 5-månaders kräks också så ibland och jag tror det är det samma som vi vuxna brukar harkla/hosta upp men eftersom de är så små kan de inte göra som vi utan till slut kräks de upp det i stället.
    Att det ligger saliv kvar i munnen är nog för att de inte bryr sig om att svälja undan.

• Pelex

Åhhh vad skönt att läsa detta. Min 2 månaders kille har spytt slemmigt kräks ett tag och idag började jag bli orolig. Tänkte att det kanske berodde på att han får Minifom innan varje amning men nu ser jag ju att fler bebisar gör det så jag antar att det är helt normalt då *andas ut* :)

• Hackemamma

ja, så skönt att se att man inte är ensam :) Minifom har vi slutat med sen kanske tre veckor tillbaka, men kräks, slemmar och dreglar gör hon ändå ;D

• Hackemamma

ja, så skönt att se att man inte är ensam :) Minifom har vi slutat med sen kanske tre veckor tillbaka, men kräks, slemmar och dreglar gör hon ändå ;D

• Anubisa

Samma med min 4,5 månaders. dregglar väldigt mycket, så det rinner ibland. Ibland är det bara spott mellan läpparna som han blåser bubblor av ;) Och slemmiga småkräks med lite vita prickar av mjölk i, jodå, nog är det så!

• Mumselumsan

Ja vad skönt det är att FL finns när man undrar och oroar sig över något och då skriver här och upptäcker att fler har det likadant

Tack Hackemamma för att du fann orden "skummigt spott" mellan läpparna när jag inte fick fram det ordentligt

Tack för ni som svarat!

• JackAnneli

Min 2 mån kille har precis så och gör så som du beskriver, jag har inte reagerat på det kanske dåligt men barn kräker ju upp det som ej får plats. och sen dreglet har jag sett som nåt han bara kommit på.....

• BrödernaBus

Min son på 7 veckor beter sig precis likadant men det jag tycker är mest underligt är att det kan gå en timme - ibland mer - sen han åt, innan han kräks. Oftast kommer det bara lite i taget men det kommer ju å andra sidan flera ggr i stället.

• Pelex
    Svar på #10
    BrödernaBus skrev 2009-03-13 10:01:21 följande:
    Min son på 7 veckor beter sig precis likadant men det jag tycker är mest underligt är att det kan gå en timme - ibland mer - sen han åt, innan han kräks. Oftast kommer det bara lite i taget men det kommer ju å andra sidan flera ggr i stället.
    Så gör min 8 veckors kille med. Han äter, tar det lite lungt och sen kanske 1,5 timme efteråt läggs i vagnen för promenad...ja då självklart kräks han i vagnen så luvan på overallen blir full med spya :)

Men vanligtvis kommer det en ordentlig en precis efter amning också.

Fast det är ofta som det aldrig slår fel, han kräks när man minst anar eller önskar det ;)

Men men, man börja vänja sig...
  • Hackemamma

haha, samma sak här, kan gå timmar sen hon åt, men nog f-n lyckas hon spy ner kläderna PRECIS när man är på väg ut genom dörren ;D
    "Jahapp.. bara å börja om då..."

• BrödernaBus

Jotack, att han kräks i luvan har ju hänt ett flertal ggr!! För att inte tala om antalet ggr han kräks ner hela bodyn han har på sig. I lördags lyckades han spy ner TRE bodys på 30 minuter *suckar* Det är ju sååå kul att tvätta eller hur?
    Det spelar ingen roll att han rapar mellan slurkarna och efter att han ätit klart - han kräks ändå i tid och otid men oftast lång tid efter att flaskan är tom...

• Hackemamma

*bokar tid i tvättstugan* :P alla säger att man inte ska köpa så mycket kläder i början för att de växer ur allt så fort... de har inte haft en kräkbebis!

Svar på tråden Slemmiga kräkor.....Någon mer???