• Kulta17

Vad gör ni för att förgylla livet på dagarna och på kvälarna när era barn gått och lagt sig?

Vi har en dotter på två år. Då hon lägger sig kl 19 blir det mycket att man sitter här hemma på kvällarna. På dagen på helgen blir det lekplatsen, handla, kanske en playdate om man har tur (Alla andra verkar så upptagna eller vill bara ta det extremt lugnt på helgen).

Vad gör ni för att göra livet lite roligare på vardagar och helger?

Gärna tips på vad ni som familj gör på dagarna och vad ni som föräldrar gör för att förgylla kvällarna.

• Svar på tråden Vad gör ni för att förgylla livet på dagarna och på kvälarna när era barn gått och lagt sig?
  • nano

Jag är visserligen själv när dottern har somnat men jag burkar se på film med en stor lyxig kopp the (köpa på thebutik med mjölk och lite socker) vilket är det godaste jag vet. Eller en riktigt bra bok.

• MalinEddie

Ibland när barnen somnat brukar vi ta ett bad tillsammans och massera varandra. Det är superhärligt att bara ligga där i badet tillsammans och prata om allt och ingenting. Vi myser också ofta framför en film. Jag gillar vardagslyx, det är det lilla som gör det tycker jag.

• Garderobshylla

Tyvärr somnar oftast min sambo alltför fort, men kvällar då han inte gör det:
    Lägger vi oss tätt omslingrade i soffan och ser en film, myser med kvällsfika av nått slag, helst lyxig varm choklad.
    Nu har vi inte badkar, men när jag hade det, då badade vi skumbad i kandelabersken och lite mousserat till, även på vardagarna.

• nano

En sak som inte gäller på kvällen men som jag älskar att göra som familj och verkligen uppskattar är att gå en sväng genom parken och äta lunch ute (pizza duger utmärkt). Pga sjukdom så inträffar promenader med mamma, pappa och dotter alldels för sällan och då det gör det så njuter jag så mycket att jag tror jag strålar

• fiamalm

På dagarna när lillen sover grejer jag lite och sen lägger jag mig på soffan och vilar då han tröttar ut mig:) På vardagkvällarna tränar jag 2 dar i veckan, sen ha jag fått en ny hobby, sy barnkläder:) Det är superkul. Sen bara umgås vi, antingen med spel eller framför tvn.

Helgerna kan vara rätt lugna, ibland träffar vi några kompisar, kusiner, farmor och farfar. Jag tycker det är så jobbigt att åka runt och ha folk hemma hela tiden, det tröttar ut mig. Vi vill gärna att varannan helg ska vara utan besök, iallfall på kvällstid.

• Limja

Hehe, inget av barnen 2.3 år och 7 mån sover någon längre stund på dagen. Kvällstid somnar sambon i soffan, guldkanten är då att jag kan välja vad jag vill se på ... Nej, tyvärr är vi såna som inte orkar så mycket mer än det vanliga vardagsstöket och trotsstressen. Skulle gärna vilja göra något riktigt kul. Min last är engelska avancerade broderier, så man har ju gärna nåt i händerna om man orkar hålla ögonen öppna efter en heldag med barnen.

• dont ask

På kvällarna hyr vi i bland en film, köper godis, läs, skärpmat i bland ;) I bland lagar vi en god middag, eller bara kvällsfikar med smörgås framför tv.n.

Har vi barnvakt kan det hända att vi går på bio eller går ut och äter, i bland är vi i väg på varsitt håll och festar lite med kompisar också :)

Men det vi gör mest är väl filmys och äta gott :)

Våran son är 1,5 år

• MamiElin

Jag städar lite för att sen njuta av att det är så fint hemma haha. Sen ligger jag o zappar på tven, alltså på dagen. Jag tar en dusch och njuuuter av den! Använder mina lyxa peeling och väldoftande hårprodukter. På kvällen kurar jag o min man ihop oss i soffan och kollar på tv, brukar uppdatera bloggen med en kopp te och bara njuta :D

Svar på tråden Vad gör ni för att förgylla livet på dagarna och på kvälarna när era barn gått och lagt sig?