kattvakt
Hej.
Har någon av er haft kattvakt som inte känner katten?
Ska åka bort 2 v och kattvakten ska bo hos oss.
Skulle vilja skriva lite om hur katten är och vad hon behöver på något kort roligt sätt. Någon som har lite tips?
Hej.
Har någon av er haft kattvakt som inte känner katten?
Ska åka bort 2 v och kattvakten ska bo hos oss.
Skulle vilja skriva lite om hur katten är och vad hon behöver på något kort roligt sätt. Någon som har lite tips?
Tyvärr inget tips - men vad gott att kattvakten kunde flytta till katten och inte tvärtom! En sådan kattvakt vill jag också ha!
Vi har vid ett tillfälle flyttat hem katterna till min bror med familj.
Jag skrev en lista uppifrån o ner bara där jag talade om varje individs behovs o hur de var ungefär. Sen vad som skulle göras o deras försäkringsnummer.
Ingen direkt rolig lista, men bra. Såg lix ingen anledning till att den behövde vara rolig. *S*
Våra katter har vaktats hemma av folk de inte känt något vidare, och varit bortlämnade till folk de inte känt så bra. Den boende kattvakten har aldrig haft katt (en 18årig släkting som tyckte det var kul att bo i stan istället för hemma i skogen med mamma och pappa ett par veckor). Vakten de bott hos har haft katt i evighet. Jag har visat var maten och kattsanden funnits, men i övrigt inte lämnat några instruktioner. Däremot skrev jag upp våra mobilnummer och tejpade fast på kylen till vår boende kattvakt. Tänkte inte ens på att lämna katternas försäkringsnummer.
Det är ganska framfusiga katter vi har så de har själv framfört vad de behöver i övrigt. Om man glömmer att ge dem mat sätter de sig och ylar framför matskålarna och vill de bli klappade hoppar de upp i knäet.
Om jag skriver något i still med det här(se nedan) tror ni kattvakten skulle ta illa upp då? Alltså tycka att: ska det vara så krångligt att ta hand om en katt??
Sitter med tassarna på tangenterna eftersom matte rest bort. Jag har lite behov som jag behöver ha hjälp med nu.
Jag vill gärna att matskålen är full jämt, med torrfoder för det gillar jag mest, nja godis är också gott men matte säger att jag bara får 8st per dag. Fast vi kanske kan förhandla om det?
Är matskålen tom kommer jag att vilken tid på dygnet som helst informera dej om detta, antagligen ganska högljutt eller också genom att kela med dej, tokglo på dej eller sitta vid skåpet där maten finns. Jag kan också göra alltihop i en mix. Jag brukar varna när det bara är några kulor kvar.
Mitt vatten har jag i en kaffekanna som står vid diskbänken, jag vill gärna ha rent vatten varje dag.
Eftersom jag går på bänken för att komma åt vattnet så är det bra om det inte finns några vassa föremål där. Har skurit mej i tassen en gång, fy det gjorde ont varje dag det skulle göras rent i såret.
Hm, det är något mer jag skulle berätta, javisst kattlådan! Jag är inte så kräsen, varannan dag räcker att få hjälp med att tömma den, om du står ut med lukten!
Ett utav mina stora nöjen här i livet är att i racer fart hoppa ut ur lådan utan att ha gjort klart, matte är mycket missnöjd med detta, men en katt måste göra det en katt måste,
haha gullig text! Den hade jag blivit glad av att läsa iaf om jag skulle vara kattvakt
vi har haft kattvakt men högst en vecka tror ja. det va våra grannar så de kom bara hit på dagrana för o rensa låda o ge mat mm.. jag brukar skriva en lapp vad som ska göras o att om de ej ser katterna så kan de leta upp dem så man vet att allt e ok med dem..
det har fungerat utmärkt med grannarna fast att katterna ej känner dem o fast att min ena e väldigt skygg mot andra förutom vi i familjen..
gulligt brev men tycker du nog ska skriva ett som DU har skrivit o inte som att katten skriver det till den som ska komma.. men sen beror det kanske på hur väl du /katten känner personen som ska komma :) Men upp till dig va du vill göra :)
Hoppas det går bra med katten o vakten :)
Nej va sött skrivet! Måste komma ihåg att skriva ngt sånt om vi behöver kattvakt :P
Vi har haft turen (?) att inte behöva kattvakt, men vid enstaka gång så har katterna fått sova hos min mamma (där den ena tidigare bott). Nu till nästa helg så ska jag & sambon iväg & då blir det förmodligen (förhoppningsvis!) min lillebror som får bo här och ta hand om bustrollen.
Jag tycker absolut att du kan använda det du skrivit! Är ett kul sätt att berätta vad som behövs och så :)