• Katarina Byström

Tips för er med blåsor (afte) i munnen, hos er själva eller hos era barn

Jag har så länge jag minns lidit av blåsor i munnen. De kommer och går ofta i samband med att mitt immunförsvar är nedsatt. Dessa blåsor kallas afte, afteblåsor eller aftös stomatit. Ungefär var femte svensk drabbas någon gång av dessa blåsor.

I min desperata jakt efter lindring och bot startade jag hemsidan www.afte.se där jag samlat mina egna erfarenheter med intervjuer med div läkare, tips från besökarna och mycket mer. Sidan har vuxit och blivit den absolut bästa hemsidan om dessa hemska blåsor.

Jag har skrivit åtminstone en artikel om just barn med afte som går att hitta med hjälp av sökfunktionen på sidan.

Varmt välkomna till ww.afte.se!

/Katarina

PS: Skicka gärna ett mail till inf@afte och berätta om dina tips och erfarenheter med afte.

• Svar på tråden Tips för er med blåsor (afte) i munnen, hos er själva eller hos era barn
  • Mailan

måste kika, har under hela mitt liv lidit av just afte-blåsor ngt så förbannat. Dock försvann det värsta iom att jag började på antidepressiva tabletter, och under tiden jag var gravid hade jag inget utbrott alls.

burn with me, heavens on fire
  • Mistys Daisy

Lägger till sidan blande mina favoriter!

Haft blåsor i 17 år....

• fulltilt

De här va intressant. Vår son har precis haft afte för andra gången på kort tid. Den förra å allra första gången va i december. Det har varit väldigt tufft f honom och oss oxå! Han har inte velat äta, varit arg å ledsen å haft jätte svårt m sömnen. Första gången va värst även om denna inte heller va speciellt kul. Han blir 2 år nu i mars så en liten kille! Vår plutt som haft så ont. Jag ska läsa din hemsida. Jag har själv sökt massor om afte då jag vill ha till en utredning på sonen varför han får dem. (Han har annat som oroar i samband m detta) TACK

• humle82

när tandläkaren lägger bedövning eller om jag biter mig i kinden kan jag få små öppna sår, läste om det förrut och förstod att jag lider av detta.

• Smuhlan

Hade under min barndom mkt blåsor i munnen, riktigt onda var dem och inget kunde hjälpa mig, de kom ofta i samband med att jag skulle få mens, men jag hade även när jag var yngre än så. De för svann när jag var runt 20 . Nu har min son som är 4,5 börjat få såna en gång i månaden ungefär. Behandlar honom med AFTAMED som de rekommenderade på apoteket och den hjälper faktiskt, blåsorna har läkt på 2 dagar och AFTAMEDen lindrar det onda... ska kika in på den där sidan också, verka rintressant

Svar på tråden Tips för er med blåsor (afte) i munnen, hos er själva eller hos era barn