• teha

Förvärkar och tryck mot urinblåsan

Jag har ganska så mycket sammandragningar och förvärkar. Oftast när jag får förvärkarna nu så känns det som att jag blir riktigt akut kissnödig, känns som hela blåsan ska sprängas. Men när sammandragningarna slutar så känner jag inte av blåsan. Vad beror det på, trycker det neråt? Är i v.37.

****Dotter född maj-03. Syskon är bokad till 30 mars, då blir det planerat snitt!****
  • Svar på tråden Förvärkar och tryck mot urinblåsan
  • KlasStures mamma

Så känner jag också ibland. Är väl så eftersom bebisen ligger så långt nere och trycks neråt av sd. Gissar jag i alla fall

• MalinS

jag hade oxå ett jätte starkt tryck emot urinblåsan och förvärkar det kändes som att det skulle sprängas och en svidande känsla bakom urinröret (inte när jag kissade dock) Fick åka in till förlossningen tillslut efter en jättejobbig natt med förvärkar och typ stark mensvärk men det visade sig att det var en urinvägsinfektion som låg och tryckte och kan göra att du får massa ont...

kanske det?

• Emmyjane

Kan ni känna om era barn är fixerade?

• ElinPeelin

jag trodde huvudet var fixerat (v36) men det är fortfarande högt, och min BM sa att det inte alltid blir fixerat eftersom detta är 2a barnet.

• Emmyjane

Ja så sa min med den lägger sig inte ner i gången för de riktiga värkarna kommer i gång.
    Tyvärr känner jag bara små spänningar, vill att det ska starta nu.
    Vatten värkar och ut med söt frisk unge.

Svar på tråden Förvärkar och tryck mot urinblåsan