• snödroppe77

Vad göra med mozzarella

Handlade mat med tankarna på helt andra saker än just mat.Kom hem med mozzarella som jag inte alls tänkt köpa.
    Hur använder du mozzarella?Jag har inte använt den tidigare och bäst före var redan nu i helgen.Har du tips och orkar dela med dig?

• Svar på tråden Vad göra med mozzarella
  • 75majasmamma

Gör en sallad med tomat och basilika, baka pizza eller fyll paprikor med osten in i ugnen tills osten är riktigt smält häll över oliver basilika och soltorkade tomater och lite pinje nötter jätte gott!

• Pelargonen

Hemmagjord pizza med kryddig köttfärs samt skivor av mozzarella ovanpå med en klick pesto på varje skiva är mums!

• malla

Du kan göra en god förrätt:

Mozzarellapaket

4 port
    200 g färska sockerärtor
    2 msk smör
    pressad saft av 1/2 citron
    2 påsar Galbani mozzarella, à 125 g
    70 ? 80 g skivad lufttorkad skinka
    färsk basilika
    Gör så här
    Sätt ugnen på 250°. Koka sockerärtorna 1/2 min i lättsaltat vatten. Låt rinna av. Lägg dem på ett ugnssäkert fat. Klicka på smör och häll över citronsaft. Dela osten i 8 skivor. Dela skinkskivorna på längden och linda dem runt ostskivorna. Lägg ostpaketen på sockerärtorna. Gratinera i övre delen av ugnen 4 - 5 min. Garnera med färsk basilika.

• K med lilla E

Skär den i skivor och krydda med citronpeppar och ät upp den. Så brukar jag göra.

• Agamemnon

Du kan fylla kycklingfiléer med tomat- och mozzarellaskivor. Mumma.

♥ Olivia 080308 ♥
  • snödroppe77

Kul med tips!Jag får nog köpa flera ostar om jag ska pröva på alla recept,det låter mums.Tack allihopa

Svar på tråden Vad göra med mozzarella