• sanna88a

sista minuten till turkiet?

någon som vet vad en sista minuten resa kan kosta till turkiet, spelar ingen roll om de är ospecifierat hotell
    för två personer i en vecka (vuxna)
    någon gång juni-augusti
    MEN vi ska inte ha flyg tillbaka utan vi ska resa vidare efter den veckan.

• Svar på tråden sista minuten till turkiet?
  • MosterMaja

Jag vet inte vad det kan gå på..4000 per person kanske? Beror ju helt på efterfrågan..

Däremot spelar det ingen roll att ni inte ska resa hem, köper ni en paketresa (charter) så betalar ni för hemresa ändå.

• Sponkilonk

Du borde nog få en biljett för ca: 3000 kr. Då är det returbiljett oxå. Det är oftast dyrare att köpa utan returbiljett i det läget.

• Angeeliina

Om ni inte är så noga med att åka samtidigt (kanske en åker dag ett och den andra dagen efter?) så kan det nog kunna bli billigare än 3000:-

• kokos

I augusti när skolorna börjat här kan ni få en mycket billigare restresa ca 2000kr/person.

• sanna88a
    Svar på #4
    åh det låter ju bra. :)
  • mattispadd

I augusti så fanns det biljetter ospec till Turkiet för 1598:- och första veckan i sep så fanns det för 998:- så åker man då så blir det billigare ...I år har vi sagt att vi ska ta Turkiet ...och tänker absolut inte boka långt innan för dit går det alltid att få tag i billiga biljetter....

• sanna88a

okej :) jag har aldrig varit utomlands..så jag har en del funderingar när det gäller packingen. vad får man och va får man inte ha med sig? jag har för mig att det kom nya regler för några år sen.

• mattispadd

Vätska får du inte ta med dig i handbagaget om det överstiger 100ml....Men i övrigt är det inget speciellt..20 kilo per person...annars så får man betala extra..Men dom brukar inte vara så noga....vagnar i specialbagaet och räknas ej in i vikten...fråga gärna jag är ganska resvan..!

• sanna88a
    Svar på #8
    okej tack för svaret :) jag har antingen hört eller inbillat mig att man inte får ta med rakhyvlar? stämmer det eller är de jag som är ute och cyklar :P
  • mattispadd

Du är ute och cyklar ...Det du har i ditt stora bagage bryr dom sig inte om...utan om det som finns i handbagaget..jag brukar ha rakhyvlar ( vill ju inte växa igen )
    en kniv som vi kan skala frukt och bröd med ( vi åker alltid sista minuten och då vet man inte om man bara får ett rum utan sådant i )

Svar på tråden sista minuten till turkiet?