• jennnyberg

V 34. Stickningar i underlivet....

Jag har senaste tiden kännt som "stickningar" eller "blixtar" i underlivet.... Kan kännas riktigt obehagligt....Och gör ont... Någon som vet vad det beror på? Det hugger lixom till snabbt...sen försvinner det....o kommer tillbaka. Idag e det värre än värst.... Skulle vilja veta om någon annan än jag har upplevt det. Jag gick in i vecka 34 idag....

• Svar på tråden V 34. Stickningar i underlivet....
  • tusselutt

Jag har så, i vecka 27, det är foglossning. Känns ibland som man får en kniv mellan benen, inte alls kul men ofarligt.

• narie24

Precis så har jag haft det sen ungefär v32. Nu i vecka 40 är det ännu värre. Lite läskigt för det kan göra riktigt ont ibland och man får verkligen stanna upp. HAr hört att det är nerver som kommer i kläm men man blir ju allt osäker.
    För mig hugger det till, blixtrar ( ungefär vid urinröret) och strålar uppåt. Försvinner driekt. Usch...

• jennnyberg

Precis så.... Inte ett dugg skoj faktist!! Mest toook jobbigt....

• Mattilda

ska tydligen vara bebisen som kommer åt nerverna där nere ..men riktigt obehagligt ja :)

• jennnyberg

Va ska han på dom o göra? ;) Kan han inte bara ligga still därinne?? ha ha....

• Mini84

så hade jag oxå i v.35, förlossningen sa att det var nog när den fixerade sig eller om den redan var fixerad och kommer emot nerverna, riktigt ont gör det och mitt gjorde ännu ondare när den rörde sig.. så för dig oxå?

• jennnyberg

Ja det gör ondare när han rör på sig.... Inte så lätt att veta vad det e som händer därinne när man inte ser något=)

• UnhandyPillow

Har oxo hört att det har med fixeringen att göra. Har samma "blixtar" här.

• Starlight78

Min BM säger oxå att det INTE är foglossningar vid uringröret eller I slidan (foglossningar är i ljumskarna och ledernas fogar samt skelett) - det är helt enkelt ungen som fixerar sig eller borrar sig djupare sa hon iaf. Och på mig stämde det efter att åkt in akut efter sådana smärtor - då hande min bebis vänt sig från säte till huvud ner och blivit Ru! Kul!

• jennnyberg

Tack för alla svar.... Min barnmorska sa nu samma sak=) Men visst e det inte så skönt..... om jag nu tycker detta e obehagligt....undra hur värkarna kommer att kännas? Ha ha... man har nog lite smärta att vänta sig..... =)

Svar på tråden V 34. Stickningar i underlivet....