• Yllet84

Kalikå

Jag undrar om det är någon som vet hur många böcker det finns med Kalikå-mönster.

Jag har själj hittat "Kalle K och andra varelser du kan sy själv" och Kalikå krabater". Men det finns fortfarande djur jag kommer ihåg från när jag var liten, samt sådana som jag har sett nu nyligen som inte finns med i någon av dessa böcker. Bla. en fladdermus med stora vingar och äpple/päron som de sticker ut maskar ur.

Tacksam för hjälp, jag är helt galen i dessa söta figurer :)

• Svar på tråden Kalikå
  • Lovlinesss 3

Finns visste en som heter Kalle K och andra leksaker du kan sy (men det kanske är den du har?).

Känner igen de där figurerna du talar om, fladdermusen och äpple med mask men kan inte minnas vad boken heter tyvärr.

• Yllet84

Det är tyvärr den boken jag har. Det ska vara "varelser", men på vissa ställen står det "leksaker". Men tack så mycket i alla fall!

Vi sydde sådana i slöjden när jag var liten och det är möjligt att det var något speciellt skolmaterial de fanns med i. Kommer ihåg att jag även sydde en långhals dinosaurie.

• FH Mamma

Jag har nog mönstret till en mask i ett bo men inte äpple även om det vore lätt att göra om ett runt bo till ett äpple kanske..

ska kolla om jag har fladdermusen

• Yllet84

Åh, tack! Vad snällt :)

Svar på tråden Kalikå