Hur mycket vatten dricker era 9-månaders?
Min son dricker några klunkar per måltid, inte mer. Det har väl minskat ett par cm i glaset kanske. Enligt BVC ska han helst dricka ett helt glas (litet) till varje måltid.
HUR göra?
Min son dricker några klunkar per måltid, inte mer. Det har väl minskat ett par cm i glaset kanske. Enligt BVC ska han helst dricka ett helt glas (litet) till varje måltid.
HUR göra?
Samma som min! Hon får välling morgon o kväll så väskebehovet kan det ju inte vara. Min lilla skulle aldrig dricka en hel lite flaska vatten!
Beror lite på vad de äter också.
Min bvc-syrra sa att de sällan blir törstiga om de äter burkmat eftersom det redan är så mycket vatten i. Det är först när de äter "riktig" mat som de egentligen behöver större mängder vätska...
Ibland brukar jag hälla i lite vatten i hemlagad mat, blir lite lösare och så får hon i sig mer vatten... ett tips som jag fått!
inga av mina barn drack nå' speciellt med vatten som bebisar. De drack 3 flaskor välling per dygn och jag misstänker att vätskebehovet blev täckt av det.
De brukar väl säga att det bör bli 6-8 våta blöjor på en dag. Det är det bästa sättet att mäta om barnet får i sig tillräckligt med vätska.
Om han har, eller får, vätskebrist kommer du att märka det tydligt! DET behöver du inte vara orolig för om han nu dricker några flaskor välling...