• ÅsaE

Borttag av halsmandlar, körtlar bakom näsan och plaströr i öronen

Min son som precis fyllt 4 år har problem med talet (pratar otydligt, sluddrigt och nasalt) och med att han konstant dreglar. Han snarkar och har svårt att ha munnen stängd när han är avslappnad. Han hör dessutom bitvis illa och frågar ofta: -va? Har väntat på remiss till både logoped och öron/näsa/hals.

Idag var vi på Ö/N/H och fick veta att han ska opereras. Dom ska minska halsmandlarna, körtlarna bakom näsan och ev. ska han få platsrör i öronen.

Det känns både härligt men också oroligt. Jag vet att det är en rutinoperation och att det kommer att hjälpa honom men mammainstinkten att oroa sig finns där. Jag är urnervös inför operationen och det faktum att han ska sövas..

Är det någon som har erfarenheter från likande operation? Är nyfiken på hur det blev efter operationen... och hur själva operationsdagen var...

• Svar på tråden Borttag av halsmandlar, körtlar bakom näsan och plaströr i öronen
  • Små Hjärtan

Min son (6 år) opererades nu i januari. Tog bort mandlaran och polyperna samt satte in rör i vänster öra.
    Själv nedsövningen var en mardröm för mig men som tur är minns han själv inget av det.
    Själva operationen gick ganska fort. 2-3 timmar. Han kom hem dagen efter och idag snarkar han inte, han äter mer och hör bättre. Han låter helt annorlunda och man förstår vad han säger

Live everyday like it´s the last one
Svar på tråden Borttag av halsmandlar, körtlar bakom näsan och plaströr i öronen