• Cambru

Samma blodgrupp = ingen bebis

Jag har hört talas om att det inte kan bli något barn om mannen och kvinnan har samma blodgrupp. Någon som vet mer om detta och om det stämmer? Och varför i så fall?

Nyfiken, å fortfarande inte gravid :(

Kram / C

• Svar på tråden Samma blodgrupp = ingen bebis
  • stanna

Det stämmer inte!! Jag och min sambo har samma blodgrupp och vi har en underbar dotter!!

• jasminen

Nej,det stämmer inte.
    Jag och min man har exakt samma blodgrupp och rh-faktor och vi har två underbara småkillar tillsammans

• S vali s

Jag o mitt ex har samma blodgrupp o vi lyckades utan några som helst besvär få två knoddar tillsammans...

Däremot så har jag en moster vars blodgrupp inte passar ihop med hennes makes så dom har fått två friska barn men mellan de barnen råkade hon ut för x antal missfall samt två barn som dog redan efter en o två månader pga av en mycket ovanlig sjukdom

• mirjamf

Det är nog en missuppfattning. Ska inte vara några problem.
    Du kanske tänker på det att det kan bli problem om kvinnan är rh- och mannen rh+. Då finns det en större risk för att barnet stöts bort av mammans kropp om hon fått ett sånt bran innan.
    Men som sagt det är nog inge problem.

• Hasus

Jag är rh- och min man rh+ har fött tre barn som alla blodtypats vid förlossningen och varit rh + så jag har fått en spruta så att inget skall hända vid nästa graviditet. Jag fick även en spruta vid mitt missfall. Som jag förstått det skall det inte vara några problem nästa gång jag blir gravid.

• monster6

jag var tillsammans med en kille i 4 år och vi använde inte skydd och blev inte gravid, men sen när jag träffade min nuvarande kille så blev jag gravid efter 3 månader och då åt jag p-piller så jag kan tänka mig att alla inte kan passa i hop men vet ej varför

Svar på tråden Samma blodgrupp = ingen bebis