• Anonym (fy)

Ni som går upp innan mens, hur mycket går ni upp?

Jag mår dåligt varenda gång efter ägglossningen, då börjar jag tydligen sammla på mig vätska som försvinner någon dag innan mensen kommer. Jag väger nu 3 kg + och känner mig skitfet.
    Håller på att gå ner i vikt också och får alltid panik när vågen går upp trots att jag vet vad det beror på...men 3 kg?

• Svar på tråden Ni som går upp innan mens, hur mycket går ni upp?
  • Anonym

Brukar gå upp 2 kilo före mens och sen går jag ner det igen. Samma sak varje månad. 2 kilo upp och 2 kilo ned.

• BeccaStina

jag går upp mellan 1 och 2 kilo, beror lite på hur mycket vätska jag dricker med, mycket vatten = 1 kg och lite =2kg

• Anonym (fy)

tack för era svar, kanske inte är så onormal då.

• Anonym

Anonym (fy) skrev 2009-03-13 18:46:20 följande:

tack för era svar, kanske inte är så onormal då.
    Nä, du låter helt normal!
    Går också upp 2-3 kilo inför mens
  • Anonym (hm)

samma här... 2-3kg.. magen sväller upp och man känner sig allmänt ofräsch..
    och när mensen e slut är de kilona borta ;)

• Anonym (fy)

Jo, känner mig gravid nästan.

• Anonym

Jag sv'äller upp enormt mycket!! Helst sjukt. Mina byxor sitter sjukt tajt. Jag går upp runt 3-4 kg!! Men vad kan man göra?

• Anonym

Jag går upp ca 3 kilo innan mens. Sen är det som att dra ur en propp och allt försvinner på en dag
    Men nu när jag tränar 5 dagar i veckan har jag faktiskt inte gått upp så mycket. Funderar på om det har med fettprocent att göra? (Helt ovetenskaplig tanke som grundar sig på att jag svällde mer när jag hade mer fett på kroppen)

• Anonym (fy)

Ja precis, allt bara forsar ur en sedan när den väl kommer, men det känns så jäkla onödigt att behöva gå upp så mkt och svälla så. Man känner sig så fet och nu när jag håller på att gå ner i vikt tappar jag lite av motivationen när jag ser vågen gå upp, även om jag vet att det bara är vatten. Kan ju knappast gått upp 2 kilo fett på ett dygn.

• Anonym

Bara en tanke. Om man går upp i vikt så har man ägglossning eller? För jag äter p-piller och brukar ändå gå upp i vikt trots att pillren ska hämma ägglossningen.

Och om man blir med barn utan att ha symptom. Kan svullnaden också bara försvinna då?
    Sist fick jag varken mens eller svullnad, kan jag vara gravid?

Hmmm, kanske ska ta ett gravest

• Anonym

3 kg nästan och försöker också gå ner i vikt just nu. Känns som det stannat av men vet ju att jag brukar gå upp innan mens.

• Anonym

+1-1,5 kg
    väger dock bara 52 normalt..

känner mig helsvullen och "stor"... :P 

• mozzarella
    Anonym (fy) skrev 2009-03-13 18:16:48 följande:
    Jag mår dåligt varenda gång efter ägglossningen, då börjar jag tydligen sammla på mig vätska som försvinner någon dag innan mensen kommer. Jag väger nu 3 kg + och känner mig skitfet.
    Håller på att gå ner i vikt också och får alltid panik när vågen går upp trots att jag vet vad det beror på...men 3 kg?

jag kan gå upp tre-fyra kg. gör det nästan varje månad. eller jag gör det varje månad. samlar på mig skitmkt vatten alltså. mina vrister kan bli jätesvullna. känner mig alltid skitäcklig och vill bara dö. jag är smal annars. och det går ner sen efter ngn dag.
  • snäckan90
    Anonym skrev 2009-03-15 00:01:48 följande:
    Bara en tanke. Om man går upp i vikt så har man ägglossning eller? För jag äter p-piller och brukar ändå gå upp i vikt trots att pillren ska hämma ägglossningen.

Och om man blir med barn utan att ha symptom. Kan svullnaden också bara försvinna då?
    Sist fick jag varken mens eller svullnad, kan jag vara gravid?

Hmmm, kanske ska ta ett gravest
    Det va så för mig iaf , när jag väntade min dotter va jag inte svullen ett dugg. Trodde först att jag hade varit extra duktig på matfronten men icke , så ett test skulle jag göra :)
Svar på tråden Ni som går upp innan mens, hur mycket går ni upp?