• elvatolv

Ni som har haft bröllop när ni har varit gravida....

vilken månad har ni varit i då? Bara lite nyfiken. Vi håller på att planera vårt bröllop och jobbar även på bebisplaneringen. Finns det någon som gifter sig i sjunde, åttonde, nionde månaden egentligen? Men det är kanske jobbigt att vara höggravid och stå brud? OBS! Vi ska ha ett mindre bröllop...

• Svar på tråden Ni som har haft bröllop när ni har varit gravida....
  • Mammanette

Hej! Jag ska gifta mig den 10 Juli och kommer då att vara gravid i v. 35! =) Vet ju inte än hur det kommer att gå, om det kommer att vara jobbigt att göra det som höggravid men jag tror det blir bra! =) Bara bebben inte vill ut för tidigt nu bara! *Håller tummarna* Vi ska också ha ett mindre bröllop och någon bröllopsresa blir det inte (nu iaf). Vet inte om det är så smart att gifta sig sent i graviditeten men nu blir det så och förhoppningsvis blir det en underbar dag! =) Kram!

• Pim pim

Japp här har du en. Är nu i v.7 och vårt bröllop är planerat till oktober då jag förhoppningsvis kommer att vara i 7:e månaden. Vi hade bestämt oss för att försöka att skaffa barn även om datumet för bröllopet var bestämt. Alla kommenterar att jag kommer att vara en såååå tjock brud och frågar om vi inte ska flytta fram bröllopet men eftersom inte jag bryr mig om att magen kommer att finnas där förstår jag inte varför andra ska göra det heller. Jag kommer att ha en riktigt tajt klänning så att magen tydligt syns (annars ser man nog bara fet ut). Jag har kompisar som är i månad 7 och 8 nu och jag tycker inte alls att deras kroppar är fula.

• Ezeld

Jag skall gifta mig den 6'e juli och kommer då att vara i .....*räknar*.........
    19'e veckan +4 den dagen. Ja om beräknad födsel (BF) stämmer.
    Samma för mig som det är för Pim pim. Det var bestämt innan.
    Men hur är det för er andra? Ja alltså alla er andra.
    Jag har redan sytt kjolen som jag vill ha. Sammet så det är ganska trechigt. Modellen är ganska rymlig, vid med släp gjort i tre kilar. Jag är så fruktansvärt nervös över att kjolen jag har spenderat ett halvår på (med flit) kommer att vara förliten.

Hur stor är man egentligen när man är i vecka 19? (skall kolla)

Ja ja.. Hur är det med era klänningar? Har ni dem eller väntar ni med att köpa dem? Jag är bara stolt över att vara gravid på bröllosdagen. Då är alla med. :D
    Sambon har en son och nu skall vi få en tillsammans alla tre.
    (Ja alltså.. äh!) SÅ då kommer hela familjen att vara samlade och med på bröllopet. Det är jag överlycklig för. :D Sak samma om man ser stor ut. Det gör jag redan i den kjolmodellen jag har.

Tack för den här tråden.. Kanske jag kan få hjälp till att sluta vara så nervös.

• oOoJOYoOo

Jag ska gifta mig på midsommar...då är jag i v 21 ....har fixat klänning för bebbemagen så de är klart

• Ezeld

Glömde..
    Har inte haft men skall. Det går förhoppningsvis lika bra?

• Helajni

Jag hade precis gått in i sjunde månaden när vi gifte oss. Litet, mysigt bröllop, perfekt! På grånsen till lite tight blev dock klänningen som jag köpt o sytt om några veckor i förväg! :) Jag köpte en brudklänning i L och sydde sen in den hos skräddare upptill, då fanns plats för magen oxå.
    Lycka till.

• juni04

Hej, jag och min man gifte oss för 1,5 månader sedan när jag var i v 28 och det fick riktigt bra! Dagen överträffade våra förväntningar på alla sätt och vis. Jag trodde innan att jag skulle bli trött och behöva gå ifrån och vila någon gång under dagen, men alla lyckokänslor tog hand om tröttheten och mina sammandragningar.

För vår del fungerade allt kanonbra och vid hade 54 gäster.

Lycka till!
    kramar

• penapöna

Min syster gifte sig i 7 e månaden, de hade ett stort bröllop med 200 gäster. Hon såg till att dricka ordenligt den dagen och jag hade en solfjäder som jag gav henne under vigseln. Allt gick bra och hon orkade dansa lite grann. Dagen innan var vi lite oroliga, då hade hon jätteont och kunde knappt gå alls. 1 månad senare kom lilla tjejen ut, så det var bra att de gifte sig när de gjorde!

• charmtroll

Jag och min man gifte oss den 17 april och då var jag i v16+3. Tröttheten kom inte förrän dagen efter när man smält alla intryck och hela upplevelsen!

Lycka till med både bröllop och bebis!!

Svar på tråden Ni som har haft bröllop när ni har varit gravida....