• Anonym

Koffeinet i Pepsi Max

Funderar lite på koffein-innehållet i Pepsi Max, stod inga mått på flaskan tyvärr. Man ska ju dricka max 3 koppar (svart) kaffe per dag under graviditeten, är det någon som vet ungefär hur mycket Pepsi Max eller liknande det motsvarar?

• Svar på tråden Koffeinet i Pepsi Max
  • speed

Drick inte en massa skit. Drick vatten istället så mår alla bra. Coca cola till exempel innehåller fosforsyra som urlakar skelettet på kalcium. Du behöver dricka lika mycket mjölk som du dricker cola för att väga upp. Annars investerar du i en framtid med benskörhet etc. Inget man vill överföra på sina barn tycker jag. Dessutom blir man lätt överviktig.

• Anonym

Det var inte min fråga... Dessutom kan man inte bli överviktig av något som inte innehåller några kalorier

• Anonym

jag har läst att man kan dricka en halv liter pepsi max om dagen då kan man även ta en kopp kaffe. men man ska nog akta sig för att hälla i sig allt för mycket (dvs mer än 1/2 liter pr dag)

• Anonym

Är nog ingen fara. Isåfall värre med sötningsmedlet. Fast det är väll inte heller så farligt men drick inte massor.

• Anonym

Okej, jag får försöka hejda mig helt enkelt... Det är så fruktansvärt gott, och har man en flaska hemma är det ju lätt att det går åt. Ska börja köpa hem de mindre flaskorna, lättare att hålla koll på hur mycket man dricker då!

Svar på tråden Koffeinet i Pepsi Max